Άγιος Παΐσιος: Να προσεύχομαι φωναχτά, ψιθυριστά ή με τον νου

Άγιος Παΐσιος: Να προσεύχομαι φωναχτά, ψιθυριστά ή με τον νου

Άγιος Παΐσιος: Συμβουλές για προσευχή

– Αν την λες φωναχτά, θα κουράζεσαι και γρήγορα θα αποκάμεις. Γι’ αυτό να την λες πότε ψιθυριστά και πότε με τον νου.

Η ευχή με τον νου είναι το καλύτερο∙ επειδή όμως δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να την λένε συνέχεια με τον νου, βοηθάει να την λέει κανείς και ψιθυριστά, σαν μια προπαίδεια.

Μπορείς να αρχίζεις να την λες ψιθυριστά , να συνεχίζεις με τον νου, και ύστερα πάλι ψιθυριστά και πάλι με τον νου. Να κάνεις αυτή την εναλλαγή, μέχρι να καταλήξει η ευχή να γίνεται μόνο με τον νου, να γίνει δηλαδή νοερά , όπως και λέγεται «νοερά προσευχή».

Τότε προσεύχεται κανείς με τον νου του και η καρδιά του σκιρτά, αγάλλεται∙ φθάνει στον θείο έρωτα, ζη ουράνιες καταστάσεις.

– Αυτό το διάστημα , Γέροντα, κάθε φορά που μπαίνω στο κελί μου, έχω μετεωρισμό και βλάσφημους λογισμούς. Γιατί μου συμβαίνει αυτό;

– Ξέχασες, φαίνεται, την ευχή, και γι’ αυτό ο πειρασμός έστησε την σκηνή του έξω από το κελί σου. Προσπάθησε στις κενές ώρες που έχεις στο κελί, να λες την ευχή ψιθυριστά, για να διώχνεις τον μετεωρισμό και τους λογισμούς που υποβάλλει ο εχθρός.

Η ψιθυριστή ευχή πολύ βοηθάει στις ώρες της επιθέσεως, γιατί εκείνην την στιγμή χρειάζεται προσοχή, για να γλυτώσει κανείς από την εχθρική φάλαγγα.

– Γέροντα, συμφέρει, όταν μου έρχονται κακοί ή βλάσφημοι λογισμοί , να τους πολεμώ με αντιρρητικό πόλεμο 1;

– Καλύτερα να τους πολεμάς με την ευχή παρά με αντιρρητικό πόλεμο. Όσο μπορείς, να μιλάς νοερώς με τον Χριστό δια της νοεράς προσευχής , και να μη συζητάς με τον νου σου «τούτο» ή «εκείνο».

Άγιος Παΐσιος: Να προσεύχομαι φωναχτά, ψιθυριστά ή με τον νου

Συμβουλές Αγίου Παϊσίου

Να καλλιεργήσεις την ευχή, η οποία αρχικά θα σε απαλλάξει από τους κακούς λογισμούς και στο τέλος θα γίνει ένα με την αναπνοή σου.

1. Αντιρρητικός πόλεμος σημαίνει να αντικρούει κανείς τους κακούς λογισμούς φέρνοντας αντίστοιχους καλούς.

Από το βιβλίο: « ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ ζ΄- ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ»