Μία ημέρα μετά τη μοιραία αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα, η απάντηση στο τι πήγε στραβά με την Jeju Air 2216 παραμένει ασύλληπτη.
Ακόμα κι αν οι ειδικοί παραμένουν προβληματισμένοι για το τι προκάλεσε τη συντριβή που στοίχισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους, οι ειδικοί λένε ότι ένα πουλί που χτύπησε τον κινητήρα είναι απίθανο να είναι ο μοναδικός παράγοντας.
Ο πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Muan φέρεται να εξέδωσε προειδοποίηση για χτύπημα πουλιού λίγο πριν από το περιστατικό, με αξιωματούχο του νοτιοκορεατικού υπουργείου Μεταφορών να δηλώνει στα μέσα ενημέρωσης ότι ο πιλότος είχε πει στους ελεγκτές ότι το αεροπλάνο είχε χτυπηθεί από πουλί πριν δηλώσει βοήθεια.
Η πρώτη θεωρία ήταν ότι το χτύπημα των πτηνών οδήγησε σε βλάβη του κινητήρα που τροφοδοτούσε το σύστημα προσγείωσης, το οποίο με τη σειρά του προκάλεσε τη μοιραία προσγείωση με την κοιλιά.
Ωστόσο, η Δρ Sonya Brown, ανώτερη λέκτορας αεροδιαστημικού σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, είναι επιφυλακτική.
«Ακόμα και αν αυτό αποτύχει, έχει εφεδρεία στο ότι μπορεί να επεκταθεί και χωρίς το υδραυλικό σύστημα [το οποίο] βασικά λειτουργεί με τη βαρύτητα, οπότε το σύστημα προσγείωσης θα πρέπει να μπορεί να επεκταθεί».
Υπάρχουν επίσης διπλές εφεδρείες για άλλα συστήματα ελέγχου πτήσης, όπως τα πτερύγια και τα πτερύγια – το τελευταίο από τα οποία ο Brown περιγράφει ως κάτι σαν αεροτομή σε αυτοκίνητο – που σημαίνει ότι αυτά τα εργαλεία, τα οποία πέφτουν πριν από την προσγείωση για να αυξήσουν την αντίσταση και να επιβραδύνουν το αεροσκάφος, θα έπρεπε να έχουν μπορέσει να ενεργοποιηθούν.
«Λειτουργούν με δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα και είναι πολύ απίθανο ένα χτύπημα πουλιού να καταστρέψει αυτά τα δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα.
«Φαίνεται ότι υπάρχουν περισσότερα σε αυτό το περιστατικό», λέει.
Ο καθηγητής Doug Drury, του Πανεπιστημίου Central Queensland, συμφωνεί ότι το χτύπημα των πουλιών από μόνο του είναι απίθανο να είναι η μοναδική αιτία.
«Ένα χτύπημα πουλιού σε έναν κινητήρα δεν θα προκαλούσε πλήρη βλάβη όλων των συστημάτων, μπορείτε να πετάξετε ένα 737 με έναν κινητήρα», λέει ο Drury, ένας βετεράνος πιλότος που έχει πετάξει εμπορικά, στρατιωτικά και ιδιωτικά τσάρτερ κατά τη διάρκεια της καριέρας του.
Καθώς οι ερευνητές αρχίζουν να εξετάζουν τα δεδομένα πτήσης του μαύρου κουτιού και τις ηχογραφήσεις φωνή