Δεκάδες οι Θαυμαστές επεμβάσεις της Παναγίας Ντινιούς: Η επέμβαση της Θεοτόκου οδήγησε στη σωτηρία

Δεκάδες οι Θαυμαστές επεμβάσεις της Παναγίας Ντινιούς: Η επέμβαση της Θεοτόκου οδήγησε στη σωτηρία

Παναγία Ντινιούς: Οι θαυμαστές επεμβάσεις της

Διάφορες περιπτώσεις κατά τις οποίες η επέμβαση της Παναγίας Ντινιούς υπήρξε καταλυτική, περιγράφει ο π. Γεώργιος Γρεμενάς, ο εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Νέας Σινασού Ιστιαίας στην Εύβοια.

«Ο Τούρκος βλέπει τον χριστιανό να έχει αγκαλιά την εικόνα και θέλοντας να ξεφτιλίσει την πίστη του βγάζει την πιστόλα και του λέει ‘αυτό το σανίδι θα σε σώσει;’. Σημαδεύει, πυροβολεί αλλά το βόλι δεν σφηνώνει στο ξύλο, εξοστρακίζεται, επιστρέφει και τον αφήνει νεκρό»

Όταν ένας άνθρωπος επιχειρήσει να πάρει μια απόφαση ζωής και να τη διατηρήσει, χρειάζεται να διαθέτει ενθουσιασμό που να μην στερεύει, όποιες κι αν είναι οι συνθήκες, ευνοϊκές ή αντίξοες. Ακόμη, εκτός από τις συνθήκες, εχθρός του ενθουσιασμού, μπορεί να είναι η διαβρωτική συνήθεια που γεννιέται από την επανάληψη. Oλοι αναγνωρίζουμε στην προσωπική μας ιστορία τη φθορά της ρουτίνας.

Ο π. Γεώργιος Γρεμενάς, εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Νέας Σινασού Ιστιαίας Ευβοίας, έγγαμος ιερωμένος με παιδιά, έχει ξεπεράσει τον κίνδυνο της απώλειας του ενθουσιασμού του εξαιτίας μιας πολυαγαπημένης του συνήθειας:

Κάθε μέρα, χειμώνα ή καλοκαίρι περπατά μέσα από δασωμένα μονοπάτια για να βρεθεί στο ερημικό ξωκλήσι της Παναγίας Ντινιούς, όπου ξεκουράζει την καρδιά του μιλώντας στην Παναγία, αλλά κυρίως μιλώντας στους προσκυνητές για μια στιγμή μέσα στον ανθρώπινο χρόνο, που η λογική μαζί με τους φυσικούς νόμους παρέδωσαν τη θέση τους στο θαύμα. Υπάρχουν φορές που η στιγμή συναντιέται με την αιωνιότητα και όλα γίνονται δυνατά.

Αυτό, το ονομάζουμε θαύμα. Για μια τέτοια συνάντηση μίλησε στους αναγνώστες της «ΟΑ» ο ιερέας που μοιράστηκε τον θησαυρό, ο οποίος του παραδόθηκε από το παρελθόν, μέσω των παλαιών που γνώριζαν και τον κατέγραψαν.

Τον ακούσαμε με προσοχή να διηγείται: «Αναφέρει η παράδοση, ότι το ξωκλήσι της Εύβοιας αποτελούσε μετόχι της Ι. Μονής Αγίου Συμεών του Μονοχίτωνος και Ανυπόδητου, Φλαμουρίου Πηλίου. Ο άγιος Συμεών που υπήρξε και ηγούμενος της Ι. Μονής Φιλοθέου Αγίου Όρους, φεύγοντας από το Άγιον Όρος έχτισε μοναστήρι στο Πήλιο και εκεί μόναζε.

Η αρχική μορφή του προσκυνήματος στην Εύβοια ανάγεται στον 16ο αιώνα. Να σημειώσουμε πως ο άγιος Συμεών ο ανυπόδητος ερχόταν εδώ στην Εύβοια, είναι σύγχρονος περίπου του δικού μας αγίου, του οσίου Δαβίδ του εν Ευβοία. Ερχόταν στην Εύβοια για εξομολόγηση των υπόδουλων Χριστιανών, αλλά και για να κηρύξει το άγιο ευαγγέλιο.

Δίπλα στην Ιστιαία, μια όμορφη κωμόπολη, ο άγιος μας θαυματούργησε θεραπεύοντας έναν υδρωπικό, ο οποίος αφιέρωσε χάριν ευγνωμοσύνης το Μετόχιο αυτό, την αγροτική έκταση θα λέγαμε αυτή, μέσα σε ένα όμορφο δάσος.

Το αφιέρωσε στον άγιο και ο άγιος φυσικά στο Μοναστήρι. Αυτή είναι η αρχή του Μετοχίου αυτού της Παναγίας της Ντινιούς και κατά πάσα πιθανότητα είχε μεταφερθεί από εκεί η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας μας».

Δεκάδες οι Θαυμαστές επεμβάσεις της Παναγίας Ντινιούς: Η επέμβαση της Θεοτόκου οδήγησε στη σωτηρία

Οι θαυμαστές ιστορίες της Παναγίας Ντίνιους

Ο ιερέας μάς εξηγεί τον ετεροχρονισμό που ένα έμπειρο μάτι θα παρατηρούσε στην εικόνα της Παναγιάς της Ντινιούς: Η εικόνα είναι πολύ παλαιά, όπως μας λένε οι συντηρητές. Είναι βυζαντινή, αλλά το πρόσωπο είναι μεταγενέστερο, διότι όπως αναφέρουν και οι παλαιοί, οι πιστοί έξυναν το πρόσωπο για ιαματικούς λόγους, να πάρουν το χρώμα και να το έχουν φυλαχτό και κατά συνέπεια, αναγκάστηκαν αργότερα οι μεταγενέστεροι να συμπληρώσουν το πρόσωπο με καινούργιο χρώμα.

Εντωμεταξύ, η εικόνα είναι επικαλυμμένη με ασημένιο πουκάμισο και δεν φαίνονται καλά οι λεπτομέρειες. Υπήρχε και παλιά το έθιμο, από τα βυζαντινά χρόνια να ασημώνουν τις εικόνες και έχουμε πάρα πολύ ωραία δείγματα αργυροχρυσοχοΐας σε αυτό τον τύπο των καλυμμάτων των ιερών εικόνων και στον τόπο μας και στην Εύβοια».

Όποιος περπατήσει ως προσκυνητής, μέχρι το ξωκλήσι, οποιαδήποτε εποχή του χρόνου ή και στα εννιάμερα της Παναγίας όταν πανηγυρίζει, στις 23 Αυγούστου, θα μπορούσε να συγκρίνει το τοπίο με την αγιογραφική παράσταση «Πρός Εμμαούς», αφήνοντας το βλέμμα να χαϊδέψει την βρύση την πολύκρουνον με το δροσερό και ιαματικό νερό της και ακούγοντας τα κρύα νερά να κυλούν από τις πηγές του δάσους.

Ο πατήρ Γεώργιος μας περιγράφει: «Το καλοκαίρι καταφθάνουν αρκετοί προσκυνητές, τον χειμώνα όμως όχι. Γίνεται υπαίθρια η Θεία Λειτουργία γιατί ο ναός είναι μικρός. Υπάρχει ένα πολύ ωραίο κλειστό ιερό, όπου βρίσκεται η αγία Τράπεζα. Ο παλαιός ναός του 16ου αιώνα είχε γκρεμιστεί στα χρόνια της Τουρκοκρατίας».

Ο π. Γεώργιος Γρεμενάς θα αφηγηθεί με στοργική σοβαρότητα το σκηνικό στον χώρο και τον χρόνο μιας ιστορίας που σπάει το φράγμα των φυσικών νόμων και πραγματοποιήθηκε, όπως όλα τα θαύματα, από την αγάπη του Θεού προς τα παιδιά του:

«Η ιστορία ανάγεται στα τελευταία περίπου χρόνια της τουρκοκρατίας, κατά την επανάσταση του 1821. Τότε έγινε μια μάχη στα Βρυσάκια, έξω από την Χαλκίδα, όπου σφαγιά