«Λouκέτo» για γνωστή αλυσίδα ρούχων – Τερματίζει τη λειτουργία 25 καταστημάτων

by Ioanna Themistocleous
«Λouκέτo» για γνωστή αλυσίδα ρούχων – Τερματίζει τη λειτουργία 25 καταστημάτων

Με παρουσία πάνω από 20 χρόνια στον χώρο της μόδας και ένα δίκτυο 25 καταστημάτων σε όλη τη χώρα, η είδηση αυτή αποτέλεσε σοκ τόσο για τον κλάδο όσο και για τους καταναλωτές.

Μία από τις πιο δημοφιλείς αλυσίδες καταστημάτων γυναικείας ένδυσης στην Ελλάδα, τα καταστήματα “Julia Bergovich” (πρώην “More & More”), ανακοίνωσε το οριστικό κλείσιμό της.

Η εταιρεία που διαχειριζόταν τα καταστήματα, “UNITED FASHION BRANDS Α.Ε.”, έχει ήδη καταθέσει αίτηση πτώχευσης από τον Ιούλιο του 2024, και αναμένεται η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης.

Το κλείσιμο αποδίδεται σε σειρά οικονομικών και νομικών προβλημάτων, που επιδεινώθηκαν από την καταχρηστική, όπως καταγγέλλεται, συμπεριφορά του διαχειριστή των δανείων της επιχείρησης.

Η ιστορία των καταστημάτων “Julia Bergovich”

Τα καταστήματα “Julia Bergovich” αποτελούσαν σημείο αναφοράς για την αγορά της γυναικείας ένδυσης. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, η αλυσίδα είχε καταφέρει να εδραιωθεί σταθερά στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Τα καταστήματά της βρίσκονταν σε κεντρικά σημεία μεγάλων πόλεων, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, καθώς και σε εμπορικά κέντρα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αγοραστικού κοινού.

Η επιτυχία της αλυσίδας βασιζόταν στη διαρκή ανανέωση των συλλογών, την ποιότητα των προϊόντων και την προσιτή τιμολόγηση.

Τα “Julia Bergovich” είχαν δημιουργήσει ένα ισχυρό brand, προσελκύοντας γυναίκες που αναζητούσαν κομψά και πρακτικά ρούχα για κάθε περίσταση.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, ούτε η μακρόχρονη ιστορία της εταιρείας ούτε η αφοσίωση του αγοραστικού κοινού ήταν αρκετά για να αποτρέψουν την οικονομική κατάρρευση.

Οι λόγοι της οικονομικής κατάρρευσης

Η οικονομική δυσπραγία της “UNITED FASHION BRANDS Α.Ε.” δεν είναι ένα μεμονωμένο φαινόμενο.

Η αγορά ένδυσης-μόδας στην Ελλάδα αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια σοβαρές προκλήσεις, λόγω της οικονομικής κρίσης, της πανδημίας COVID-19 και της πρόσφατης ενεργειακής κρίσης.

Συγκεκριμένα:

Η μείωση της αγοραστικής δύναμης: Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση έχει περιορίσει τη δυνατότητα των καταναλωτών να ξοδεύουν για μη βασικά αγαθά, όπως τα ρούχα.

Ο έντονος ανταγωνισμός: Η εισαγωγή διεθνών αλυσίδων fast fashion, όπως η Zara, η H&M και η Primark, καθώς και η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, αύξησαν τον ανταγωνισμό στον κλάδο της ένδυσης.

Πολλές ελληνικές εταιρείες δεν κατάφεραν να προσαρμοστούν σε αυτό το νέο περιβάλλον.

Χρηματοοικονομικά προβλήματα: Σύμφωνα με την εταιρεία, τα δάνεια της επιχείρησης περιήλθαν σε servicer, ο οποίος ακολούθησε καταχρηστικές πρακτικές, καθιστώντας αδύνατη τη βιώσιμη διαχείριση των υποχρεώσεων.

Η εταιρεία αναγκάστηκε να καταθέσει αίτηση πτώχευσης ως ύστατη λύση.

Οι επιπτώσεις της πανδημίας: Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλά καταστήματα έκλεισαν για μεγάλα χρονικά διαστήματα, οδηγώντας σε σημαντικές απώλειες εσόδων.

Παράλληλα, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συ