«Συναγερμός» από την Alpha Bank: Η ανακοίνωση της Τράπεζας που προκάλεσε “παγωμάρα” σε χιλιάδες πελάτες

by Newsroom i-diakopes.gr
«Συναγερμός» από την Alpha Bank: Η ανακοίνωση της Τράπεζας που προκάλεσε “παγωμάρα” σε χιλιάδες πελάτες

Απάτη: Προσοχή στα νέα ψευδή email που κυκλοφορούν

Η Alpha Bank έχει γίνει στόχος των απατεώνων που στέλνουν ψευδή email στους πελάτες, από λογαριασμό που υποκρίνεται πως είναι η τραπέζα.

Ας δούμε λοιπόν τι αναφέρει το συγκεκριμένο μήνυμα με τίτλο «Εκσυγχρονίζω»:

«Ελέγξτε τώρα Λαμβάνετε αυτό το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επειδή είστε ένας πολύτιμος πελάτης που έχει εγγραφεί σε μέτρα υψηλού ασφαλείας. Σας ευχαριστούμε για την άμεση προσοχή σας σε αυτό το θέμα. Θερμούς χαιρετισμούς».

Αυτό που χρειάζεται να κάνετε άμεσα είναι να το σβήσετε και σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση μην πατήσετε το κουμπί-ενεργό σύνδεσμο που λέει «Ελέγξτε τώρα».

«Συναγερμός» από την Alpha Bank: Η ανακοίνωση της Τράπεζας που προκάλεσε “παγωμάρα” σε χιλιάδες πελάτες

Πως να προστατευτούν οι καταναλωτές από τις απάτες

Στο πλαίσιο της διερεύνησης των σχετικών υποθέσεων, με αφορμή την εν λόγω απάτη, η Αρχή έχει προχωρήσει σε συστάσεις προς όλες τις εταιρίες και τους φορείς που χρησιμοποιούν τέτοιους αριθμούς ώστε να:

– εξετάσουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε ειδικές συμφωνίες για ατελείς κλήσεις, σε περιπτώσεις αριθμών που χρησιμοποιούνται για παροχή υπηρεσιών πληροφόρησης σε μία σειρά από βασικά ζητήματα (π.χ. θέματα εργασιακά,συντάξεων, ασφάλισης, υγείας, κ.ο.κ.)

– προχωρήσουν σε καθιέρωση εναλλακτικών δεκαψήφιων γεωγραφικών αριθμών για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών (όπου δεν υπάρχουν ήδη και είναι εφικτό), οι οποίοι συμπεριλαμβάνονται στις ενσωματωμένες παροχές των οικονομικών προγραμμάτων των παρόχων υπηρεσιών ηλ. επικοινωνιών και συνεπώς δεν επιφέρουν εκτός παγίου χρεώσεις,

– προωθούν τη χρήση των δεκαψήφιων γεωγραφικών αριθμών για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και

– παρέχουν σαφή πληροφόρηση των καταναλωτών για τις ενδεχόμενες χρεώσεις που θα προκύψουν από τη χρήση των ειδικών αριθμών, τόσο κατά τη δημοσιοποίηση και προώθηση αυτών των αριθμών στο καταναλωτικό κοινό όσο και κατά την παροχή των υπηρεσιών μέσω αυτών, συνιστώντας και προτρέποντας τους καταναλωτές να συμβουλευθούν τους τιμοκαταλόγους των παρόχων τους.

Σημειωτέον ότι, μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, προς τον Ε.Φ.Κ.Α. σχετικά με τον ειδικό αριθμό 1555, άλλαξε η τιμολογιακή πολιτική όλων των τηλεπικοινωναικών παρόχων ως προς τον αριθμό 1555 και πλέον οι κλήσεις προς τον εν λόγω αριθμό γίνονται ατελώς.

Σύσταση προς τους καταναλωτές για να προστατεύσουν τους λογαριασμούς τους

Τέλος, συστήνουμε στους καταναλωτές, προκειμένου να αποφύγουν υπερβάλλουσες, εκτός παγίου χρεώσεις των λογαριασμών τους (σταθερής και κινητής) τηλεφωνίας:

1. να αποφεύγουν να κάνουν χρήση ειδικών αριθμών, εφόσον παρέχεται η εναλλακτική δυνατότητα χρήσης δεκαψήφιων γεωγραφικών αριθμών και

2. να ενημερώνονται για την τιμολογιακή πολιτική των παρόχων τους, συμβουλευόμενοι τους σχετικούς τιμοκαταλόγους, πριν τη χρήση των ειδικών αριθμών.

«Συναγερμός» από την Alpha Bank: Η ανακοίνωση της Τράπεζας που προκάλεσε “παγωμάρα” σε χιλιάδες πελάτες

Οι πιο συχνές μεθόδους που εξαπατούν τους πελάτες

Στο πλαίσιο αυτό, απευθύνονται σε επαγγελματίες αυτών των κλάδων και συγκεκριμένα:

επικοινωνούν τηλεφωνικά με ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων σε τουριστικούς προορισμούς ως δήθεν ενδιαφερόμενοι για κράτηση δωματίων και με το πρόσχημα της κατάθεσης προκαταβολής, αποσπούν τους προσωπικούς τους τραπεζικούς κωδικούς (κατά τη διάρκεια της μεταξύ τους επικοινωνίας ή αποστέλλοντας μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο με σύνδεσμο που παραπέμπει σε ιστοσελίδα, η οποία προσομοιάζει με αυτή της τράπεζας, όπου καταχωρούν τους προσωπικούς τους κωδικούς) και στη συνέχεια μεταφέρουν χρήματα σε άλλους λογαριασμούς ή

προσποιούνται τους ιδιοκτήτες φορτηγών οχημάτων και με το πρόσχημα του ανεφοδιασμού με καύσιμα, τους πείθουν να αποστείλουν τον αριθμό λογαριασμού ( IBAN ), προκειμένου να καταθέσουν ηλεκτρονικά το αντίτιμο. Στη συνέχεια στέλνουν μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο του θύματος, ζητώντας να «πατήσει» στον σύνδεσμο, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ιστοσελίδα που προσομοιάζει με αυτή της τράπεζας, όπου -όπως και στην προηγούμενη περίπτωση- τα θύματα καταχωρούν τους προσωπικούς τους τραπεζικούς κωδικούς «δήθεν» για την επιβεβαίωση της συναλλαγής, με αποτέλεσμα οι δράστες να αποκτούν πρόσβαση σε αυτούς και να μεταφέρουν χρηματικά ποσά.

Συνεπώς, για να αποφεύγονται τέτοια περιστατικά, συμβουλεύουμε τους επαγγελματίες να μην καταχωρούν όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης της ηλεκτρονικής τους τραπεζικής σε ιστοσελίδες ή φόρμες που ανοίγουν μέσω υπερσυνδέσμων (links) και να μην κοινοποιούν σε άλλα άτομα τους προσωπικούς τους κωδικούς (ΡΙΝ) ή τους κωδικούς επαλήθευσης πιστωτικών καρτών.

Μην χρησιμοποιήσετε ποτέ αυτούς τους κωδικούς

Οι διαρροές κωδικών πρόσβασης στο σκοτεινό διαδίκτυο και ο εύκολος τρόπος για να πέσει κανείς θύμα χάκερ, έχει φέρει αναστάτωση σε εκατομμύρια χρήστες.

Η εταιρεία Lookout που ασχολείται με την ασφάλεια των κινητών δημοσίευσε λίστα με τους 20 κωδικούς πρόσβασης που συναντώνται πιο συχνά στους κλε