Τι προκάλεσε στην παγκόσμια οικονομία ζημιά 160 εκατομμυρίων δολαρίων στο facebook

by Τόνια Τζαφέρη
Τι προκάλεσε στην παγκόσμια οικονομία ζημιά 160 εκατομμυρίων δολαρίων στο facebook

Τα κυριότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχαν βγει εκτός λειτουργίας για τουλάχιστον 7 ώρες

Με ένα φαινόμενο που δεν έχουμε έρθει ξανά αντιμέτωποι, τουλάχιστον για τόσες πολλές ώρες, ήρθαμε εχθές οι χρήστες του facebook, instagram και whats app.

Η πολύωρη διακοπή λειτουργίας προκάλεσε μία από τις χειρότερες κρίσεις στην ιστορία για το Facebook καθώς μετά το πρωτόγνωρο black out παγκοσμίως, η μετοχή της εταιρείας κατρακυλά ενώ μονοπωλεί το ενδιαφέρον στα διεθνή ΜΜΕ.

Στη Wall Street, η τιμή της μετοχής του Facebook, που κατέγραψε ήδη πτώση στην αρχή της συνεδρίασης, επιτάχυνε τις απώλειές της και σημείωσε πτώση – κατρακύλα κατά σχεδόν 6% ενώ όπως αναφέρει η NetBlocks, υπηρεσία που παρακολουθεί τον οικονομικό αντίκτυπο από προβλήματα στο διαδίκτυο, εκτιμά πως η διακοπή του Facebook έχει προκαλέσει στην παγκόσμια οικονομία ζημιά 160 εκατομμυρίων δολαρίων.

Οι πλατφόρμες Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger τέθηκαν εκτός λειτουργίας από το απόγευμα της Δευτέρας στις 18.30 (ώρα Ελλάδας) λόγως μαζικής βλάβης επηρεάζοντας δυνητικά δεκάδες εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, σύμφωνα με ιστοσελίδες εξειδικευμένες στην παρακολούθηση των πλατφορμών.

Ποια ήταν η απάντηση που έδινε το facebook

Μάλιστα όπως ανάρτησε στο Τwitter, το βράδυ της Δευτέρας η ρεπόρτερ τεχνολογίας των Νew York Times, Sheera Frenkel, οι κάρτες εισόδου εργαζομένων έχουν μπλοκάρει και δεν μπορούν να μπουν μέσα για να διορθώσουν το πρόβλημα.

«Αυτός ο ιστότοπος δεν είναι προσβάσιμος» «αδύνατον να βρεθεί η διεύθυνση του διακομιστή», ανέφερε η ιστοσελίδα του Facebook απευθυνόμενη σε πολλούς χρήστες σήμερα γύρω στις 18.00 ώρα Ελλάδος. Η βλάβη δείχνει να διαρκεί εδώ και σχεδόν μια ώρα.

Τι προκάλεσε στην παγκόσμια οικονομία ζημιά 160 εκατομμυρίων δολαρίων στο facebook

«Έχουμε ενημερωθεί ότι ορισμένοι άνθρωποι δυσκολεύτηκαν να έχουν πρόσβαση στις εφαρμογές μας και τα προϊόντα μας. Εργαζόμαστε για να επανέλθουν στην κανονική τους λειτουργία το ταχύτερο δυνατόν και ζητάμε συγγνώμη για αυτή την ταλαιπωρία», έγραψε στο Twitter o ‘Αντι Στόουν, εκπρόσωπος Τύπου του ομίλου.

Οι αποκαλύψεις της Φράνσις Χόγκεν και οι ακόμη μεγαλύτερες ζημιές στο facebook

Την ίδια ώρα η πλατφόρμα των σχεδόν 3 δισεκατομμυρίων μηνιαίων χρηστών διανύει μια από τις χειρότερες κρίσεις για τη φήμη της τις τελευταίες δυο εβδομάδες, εξαιτίας των αποκαλύψεων μιας μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος. Πρώην μηχανικός υπεύθυνη προϊόντος στο Facebook, η Φράνσις Χόγκεν διέρρευσε πολλά εσωτερικά έγγραφα, συγκεκριμένα στη Wall Street Journal, και κατηγόρησε τον όμιλο ότι «(επιλέγει) το όφελος παρά την ασφάλεια», των χρηστών του, σε συνέντευξη που μεταδόθηκε την Κυριακή από το αμερικανικό δίκτυο CBS.

Η Φράνσις Χόγκεν (Frances Haugen) η οποία φανέρωσε την ταυτότητά της σε συνέντευξή της χθες, Κυριακή (3/10), στο δίκτυο CBS και κατηγόρησε τον όμιλο ότι βάζει επισταμένως «το κέρδος πάνω από την ασφάλεια» των χρηστών.

Η 37χρονη Φράνσις Χόγκεν, η οποία εργαζόταν ως product manager στην ομάδα παραπληροφόρησης στο Facebook, είχε καταγγείλει στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ότι η εταιρεία παραπλανούσε τους επενδυτές και όπως είπε, ενήργησε για να βοηθήσει να αλλάξει ο γίγαντας των social media.

Facebook: ” Οι διαρροές ήταν παραπλανητικές και αποσιωπούσαν τη θετική έρευνα “

Το Facebook από την πλευρά του υποστήριξε ότι οι διαρροές ήταν παραπλανητικές και αποσιωπούσαν τη θετική έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία. Η πρώην υπεύθυνη προϊόντων στο Facebook Χόγκεν αναμένεται να καταθέσει αύριο, Τρίτη, στην Επιτροπή Εμπορίου της αμερικανικής Γερουσίας.

Προβλήματα στη σύνδεσή τους αντιμετωπίζαν από τις 18.30 της Δευτέρας εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως των social media, καθώς Facebook , Ιnstagram και WhatsApp, ήταν εκτός λειτουργίας, όπως επίσης και το Messenger.

Τα ζητήματα που είχαν προκύψει έπληξαν τους λογαριασμούς χρηστών σε ολόκληρο τον κόσμο. Σε ό,τι αφορά στο Facebook, έχουν γίνει περισσότερες από 2.000 αναφορές στο downdetecor.

Η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, μέσω twitter, έκανε ένα πρώτο σχόλιο ώστε να δώσει κάποια εξήγηση για το ζήτημα που έχει προκύψει. «Καταλαβαίνουμε ότι μερικοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην σύνδεση με την εφαρμογή και τα προϊόντα μας. Δουλεύουμε για να επιστρέψει η κανονικότητα όσο πιο γρήγορα γίνεται και απολογούμαστε για την οποιαδήποτε δυσκολία», έγραψε χαρακτηριστικά.