Βενζίνη: Ραγδαία αύξηση παρουσιάζει η τιμή της βενζίνης, η μέση τιμή της οποίας πανελλαδικά είναι στα 1,89 ευρώ.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου σχολίασε την αυξητική τάση της τιμής εξηγώντας τους λόγους.
«Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται άνοδος στις τιμές, καταγράφουμε 6 με 7 λεπτά το λίτρο. Αναλογικά στο πετρέλαιο τύπου μπρεντ η αύξηση είναι περίπου στο 12%, δηλαδή έχουμε ξεπεράσει τα 85 δολάρια το βαρέλι -εκεί έχει σταθεροποιηθεί προς το παρόν.
Εξηγώντας γιατί υπάρχει αύξηση στις τιμές της βενζίνης, ο κ. Παπαγεωργίου εξήγησε ότι «ο λόγος είναι το ίδιο το καλοκαίρι, όπου στη νότια Ευρώπη υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και αυτό αυξάνει την τιμή».
Παπαγεωργίου: Ελαφριά άνοδος στην τιμή της βενζίνης τις επόμενες ημέρες -Θα φτάσει το 1,95
Όπως είπε η τιμή της βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ στη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και Κυκλάδων. Λίγο κάτω από τα 2 ευρώ είναι η οι τιμές σε Κεφαλονιά και Ρέθυμνο. «Στα νησιά βλέπουμε μια πιο αυξημένη τιμή. Αυτό συνέβαινε πάντα, δεν είναι καινούργιο φαινόμενο γιατί με την επιβολή πλαφόν που έχει υπάρξει στο παρελθόν δεν δίνετε η δυνατότητα κάποιος να αισχροκερδήσει από τα πρατήρια υγρών καυσίμων. Οι τιμές είναι αυτές που είχαμε και τα προηγούμενα χρόνια», είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου τις επόμενες ημέρες αναμένεται «ελαφριά άνοδος. Προφανώς να δούμε τη βενζίνη να περνά και στις μεγάλες αστικές πόλεις το 1,90 και να προσεγγίζει το 1,95 ευρώ».
Βενζίνη: Το απόλυτο σοκ – Χαράτσι 10 λεπτά στην τιμή της για όλους!
Νέα άνοδος των τιμών των καυσίμων αναμένεται προσεχώς και έρχεται για να μείνει.
Πιο συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να τιμολογηθούν οι ρύποι των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) πρόκειται να εφαρμοστεί από το 2027, οδηγώντας σε άνοδο των τιμών τους.
Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.
Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.
Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.
Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας.
Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.
Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.
Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων.
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.
Βενζίνη: Πέντε πανεύκολοι τρόποι για να «καίτε» ελάχιστη
Με τις τιμές της βενζίνης να ανεβαίνουν συνεχώς προς τα πάνω και την κίνηση στους δρόμους να είναι πλέον αφόρητη, ο δείκτης… πέφτει εύκολα και αμέσως!
Ψάξαμε, βρήκαμε και σου παρουσιάζουμε όλους τους έξυπνους τρόπους για να καις λιγότερη βενζίνη.
Ας δούμε αναλυτικά…
Μην κάνεις απότομα φρεναρίσματα και μην επιταχύνεις απότομα
Αν έχεις μάθει να οδηγείς με απότομους χειρισμούς, να σε ενημερώσουμε πως έχεις μάθει το αυτοκίνητό σου να καταναλώνει περισσότερη βενζίνη. Καλό είναι λοιπόν να αλλάξεις λίγο τον τρόπο της οδήγησής σου για το καλό της τσέπης σου.
Μην οδηγείς με ανοιχτά παράθυρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας
Αυτό γιατί η αεροδυναμική του αυτοκινήτου βοηθάει στην εξοικονόμηση καυσίμων.
Γενικά καλό είναι να οδηγείς με κλειστά παράθυρα στις εθνικές οδούς και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, καθώς όταν πορεύεσαι με μεγάλη ταχύτητα, τα ανοιχτά παράθυρα αυξάνουν την αντίσταση που προκαλείται από τον αέρα, πράγμα που μπορεί να σημαίνει έως και 10% περισσότερη κατανάλωση βενζίνης.
Μην ξεχνάς τη ζυγοστάθμιση
Οι ρόδες που «τραβάνε» προς τα πλάγια, ευθύνονται για έως και 31% μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης οπότε μην αμελείς τη ζυγοστάθμιση.
Σβήσε τη μηχανή
Τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν ρύθμιση να σβήνουν αυτόματα τη μηχανή όταν περιμένεις για πολλή ώρα σε κάποιο φανάρι ή στην κίνηση. Ο λόγος είναι η εξοικονόμηση βενζίνης. Έτσι την επόμενη φορά που θα έχεις κολλήσει κάπου στην κίνηση, μην κρατάς αναμμένη τη μηχανή.
Άλλαζε τακτικά μπουζί
Αν δεις ότι ξαφνικά καις περισσότερη βενζίνη, το πιθανότερο είναι πως χρειάζεσαι καινούρια μπουζί. Αυτό γιατί ένα μπουζί που δεν έχει αλλαχθεί όταν πρέπει, τείνει να οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης.
Βενζίνη: Δείτε πόσο πληρώνουμε σε φόρους και πόσο μας κλέβουν στην Ελλάδα
Την ώρα που η τιμή των καυσίμων παίρνει ολοένα και περισσότερο την ανηφόρα, το ποσοστό φόρων «γονατίζει» τον Έλληνα.
Την αντίθεσή της στο ενδεχόμενο αύξησης της φορολόγησης των καυσίμων εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
«Οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρ. Αλεξιάδη, ότι η κυβέρνηση σκέπτεται να αυξήσει τους φόρους στα καύσιμα, σε αντιστάθμισμα των χαμηλών τελών κυκλοφορίας, θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγιναν από χιουμοριστική διάθεση», αναφέρει η Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της.
Διερωτάται επίσης «πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοιες σκέψεις στους παράγοντες της κυβέρνησης για την δήθεν αύξηση των δημοσίων εσόδων, όταν χάνονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ φόρων, από την ανεξέλεγκτη παράνομη διακίνηση καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή, κ