25η Μαρτίου: Το εξωφρενικό ποσό που κόστισε η ταινία για τον «Παπαφλέσσα» του 1971

by Newsroom i-diakopes.gr
25η Μαρτίου: Το εξωφρενικό ποσό που κόστισε η ταινία για τον «Παπαφλέσσα» του 1971

Παπαφλέσσας: Πόσο κόστισε η ταινία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου

Δεν γίνεται 25η Μαρτίου χωρίς να προβλήθει στην ελληνική τηλεόραση η ταινία του 1971 για τον Παπαφλέσσα. Πρόκειται για μια ταινία που γαλούχησε γενιές και γενιές και σταθερή αξία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

Η παραγωγή έφερνε τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ με ελικόπτερο στα γυρίσματα

Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Αλέκος Αλεξανδράκης, Άγγελος Αντωνόπουλος, Κάτια Δανδουλάκη, Λαυρέντης Διανέλλος και ένα λαμπερό καστ πρωταγωνιστών της πρώτης γραμμής του ελληνικού κινηματογράφου συναντήθηκαν σε μία ταινία αφιερωμένη στο έπος της ελληνικής επανάστασης. 

Τα πιο ενδιαφέροντα, όμως, είναι όλα αυτά που δεν φαίνονται απαραίτητα στην υπερπαραγωγή δύο γεμάτων ωρών. Η ταινία έκοψε σχεδόν 300.000 εισιτήρια τη χρονιά που κυκλοφόρησε. Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, δε, πήρε τα βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας και αρτιότερης παραγωγής. Και όχι άδικα, αφού ο «Παπαφλέσσας» κόστισε 12 εκατ. δραχμές, ποσό αστρονομικό για την εποχή του, με υπερσύγχρονα μηχανήματα κινηματογράφησης από τη Γαλλία. Αυτό καθιστά την ταινία μία από τις μεγαλύτερες υπερπαραγωγές του ελληνικού σινεμά.

25η Μαρτίου: Το εξωφρενικό ποσό που κόστισε η ταινία για τον «Παπαφλέσσα» του 1971

Η ταινία θεωρήθηκε η καλύτερη στιγμή στην καριέρα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Ο ίδιος εκείνη την περίοδο ανέβαζε μαζί με τη Βουγιουκλάκη το έργο «Βασίλισσα Αμαλία» στο θέατρο Αλίκη, έτσι η παραγωγή τον έφερνε μετά την παράσταση με ελικόπτερο στη Λάρισα, στο στούντιο που γινόντουσαν τα γυρίσματα εσωτερικού χώρου, και τον ξαναγύριζε πίσω πάλι με ελικόπτερο για να προλάβει να είναι πάλι την επόμενη μέρα πίσω στην ελληνική σκηνή.

Οι συνθήκες των γυρισμάτων, τα οποία κράτησαν σχεδόν τρεις μήνες, ήταν αρκετά σκληρές, καθώς ήταν χειμώνας και έκανε πολύ κρύο πάνω στα βουνά. Οι πρωταγωνιστές θυμούνται να ξυπνούν τέσσερις το πρωί για να προλάβουν την ανατολή του ήλιου και να τους τρίβουν με τσικουδιά τα πόδια και ρακί την πλάτη, ώστε να καταφέρουν να ζεσταθούν. Ο μόνος που επέμενε αγόγγυστα την ταλαιπωρία, ήταν ο παλαίμαχος ηθοποιός Λαυρέντης Διανέλλος.

Αστεία στιγμιότυπα για τη ταινία για τον Παπαφλέσσα

Η Κάτια Δαδουλάκη και η δυσκολία της να ιππεύει άλογα λόγω της μυωπίας της

Η Κάτια Δανδουλάκη, όμως, ταλαιπωρήθηκε και με τ’ άλογα που έπρεπε να ιππεύσει. «Ήμουν αρκετά μύωψ εκείνη την εποχή, με εννιά βαθμούς μυωπία. Όταν γυρίζαμε πλάνα που ήμουν πάνω στο άλογο και το συνεργείο βρισκό