Άννα Παναγιωτοπούλου: Οι σπουδές κρυφά από τους γονείς της, ο μεγάλος της έρωτας και τα αιχμηρά σχόλια για τους συναδέλφους της

Άννα Παναγιωτοπούλου: Οι σπουδές κρυφά από τους γονείς της, ο μεγάλος της έρωτας και τα αιχμηρά σχόλια για τους συναδέλφους της

Άννα Παναγιωτοπούλου: Οι άγνωστες πτυχές της ζωής της

Στις 30/07/1945 γεννήθηκε στην Κυψέλη, η Ελληνίδα ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου. Από την παιδική της ηλικία ήθελε να γίνει ηθοποιός, παρ’ όλο που μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον και η οικογένειά της δεν είχε καμία σχέση με την υποκριτική. Όταν οι γονείς της, την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό. Εκεί πρωτοσυνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν στην ίδια τάξη.

Η Άννα Παναγιωτοπούλου είχε πει: ” Ήμουν ακόμη μαθήτρια γυμνασίου όταν πήγα στον Κατράκη και του ζήτησα να παρακολουθήσω ως ακροάτρια τα μαθήματά του και να μου πει τη γνώμη του για το αν κάνω για ηθοποιός. Μετά από λίγο καιρό, αφού αποφάσισε να διακόψει τα μαθήματα δηλώνοντας ότι κανένας δεν ήταν ικανός να προχωρήσει στο επάγγελμα, μ’ έπιασε και μου είπε: «Αν γίνεις ηθοποιός, θα χάσεις πάρα πολλά πράγματα. Αν δε γίνεις, θα χάσει το θέατρο.» Δεν ξέρω αν θα έχανε το θέατρο, αλλά έκανε λάθος ως προς το πρώτο σκέλος. Κέρδισα πάρα πολλά. Και δεν πέρασα καθόλου δύσκολα”.

Άννα Παναγιωτοπούλου: Οι σπουδές κρυφά από τους γονείς της, ο μεγάλος της έρωτας και τα αιχμηρά σχόλια για τους συναδέλφους της

Άννα Παναγιωτοπούλου: Ο μεγάλος έρωτας της ζωής της ήταν  Μάνος Κατράκης

Η Άννα Παναγιωτοπούλου παντρεύτηκε σε ηλικία 20 ετών με τον σύζυγό της, όμως όπως παραδέχεται, ο έρωτας της ζωής της ήταν ο Μάνος Κατράκης.

«Ο έρωτας της ζωής μου ήταν ο Κατράκης. Δεν υπήρχε σχέση αλλά με βοηθούσε όσο πήγαινα στη σχολή. Ήταν σαν πατρική φιγούρα, αυτό που δεν είχα. Πήγε στην Κρήτη και παντρεύτηκε μία άλλη γυναίκα», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά η Άννα Παναγιωτοπουλού.

Επίσης, η ίδια αποκάλυψε ότι και ο γιος της παντρεύτηκε σε νεαρή ηλικία. «Ο γιος μου παντρεύτηκε μόλις τελείωσε το Πολυτεχνείο. Με ρώτησε, τι λες εσύ, δεν θα πω τη λέξη γιατί δεν περνά στην τηλεόραση…». «Η αναγνωρισιμότητα είναι ένα πρόβλημα… Ο γιος μου είχε ντραπεί πάρα πολύ γιατί με φωνάζανε Σου Σου. Και εμένα με ενοχλούσε πολύ», είχε δηλώσει  η ηθοποιός

Από το γάμο της η  Άννα Παναγιωτοπούλου το 1972 απέκτησε ένα γιο τον Δημήτρη το 1973 και ένα εγγόνι.  Η ηθοποιός ζει στον Λυκαβηττό αλλά περνάει μεγάλα χρονικά διαστήματα στην Τήνο.

Άννα Παναγιωτοπούλου: Οι σπουδές κρυφά από τους γονείς της, ο μεγάλος της έρωτας και τα αιχμηρά σχόλια για τους συναδέλφους της

Η επαγγελματική πορεία της Άννας Παναγιωτοπούλου

“Η αναγνωρισιμότητα με τρελαίνει. Μ’ αρέσει που αρέσω στον κόσμο, αυτή είναι η δουλειά μου, αλλά συγχρόνως με κάνει και ντρέπομαι. Η τηλεόραση δεν φτιάχνει σταρ, φτιάχνει συγγενείς. Ένα παιδάκι με ρώτησε κάποτε «με ξέρεις;» «Όχι» του απάντησα. «Τότε γιατί σε ξέρω εγώ;» Μπαίνουμε στα σπίτια απρόσκλητοι” είχε πει η Άννα Παναγιωτοπούλου.

Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή υπήρξαν βασικά μέλη στο «Ελεύθερο Θέατρο» -σχεδόν από τις απαρχές του- και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία Και συ χτενίζεσαι, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Μόνιμη «στέγη» απέκτησαν όταν πήγαν στο Άλσος Παγκρατίου. Παράλληλα, μέχρι τότε, οι συμμετέχοντες στο θίασο ασχολούνταν και με άλλες δουλειές για βιοπορισμό.

Το 1980, το «Ελεύθερο Θέατρο» σταμάτησε και ιδρύθηκε η «Ελεύθερη Σκηνή», από την Άννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο.

Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας (και προσωπικό της ”φαβορί”), θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομώνυμη διασκευή του έργου του Δημήτρη Ψαθά (μαζί με τους Θανάση Παπαγεωργίου και Άγγελο Αντωνόπουλο).

Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές: «Οι τρεις Χάριτες» (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, Άννας Κυριακού και Μιχάλη Ρέππα) και «Ντόλτσε Βίτα» (μαζί με Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κα), που θεωρούνται ”κλασικές”.

Με είχαν ρωτήσει αν θα ήθελα ο τίτλος να είναι «Η Άννα και οι Αδελφές της», και είχα αρνηθεί. Έχω πάρα πολύ ανεπτυγμένη την αίσθηση τ