Eurovision: Οι 12 Ελληνικές συμμετοχές που έμειναν αξέχαστες – Ποιες σάρωσαν στην βαθμολογία

by Newsroom i-diakopes.gr
Eurovision: Οι 12 Ελληνικές συμμετοχές που έμειναν αξέχαστες – Ποιες σάρωσαν στην βαθμολογία

Eurovision: Οι ελληνικές συμμετοχές που έγραψαν ιστορία

Με αφορμή τον τελικό της Eurovision ας θυμηθούμε τις ελληνικές συμμετοχές που ξεχώρισαν στην ιστορία της Eurovision. Από την Μαρινέλλα μέχρι την Έλενα Παπαρίζου, πολλές φορές η Ελλάδα συγκέντρωσε υψηλές βαθμολογίες με τις παρακάτω εμφανίσεις.

Η πρώτη φορά που η Ελλάδα συμμετείχε στην Eurovision ήταν το 1974 με το τραγούδι «Κρασί, θάλασσα και το αγόρι μου», το οποίο είχε ερμηνεύσει η Μαρινέλλα. Για την ιστορία, η χώρα μας είχε τερματίσει στην 11η θέση.

Η Ελλάδα δεν συμμετείχε στους διαγωνισμούς τις χρονιές 1975, 1982, 1984, 1986, 1999 και το 2000.

Τη μια και μοναδική φορά που κατάφερε να ανέβει η χώρα μας στην κορυφή της… Ευρώπης ήταν το 2005, με την αλησμόνητη εμφάνιση της Έλενας Παπαρίζου η οποία αποθεώθηκε ερμηνεύοντας το «My Number One».

Ο τελικός της 66ης Eurovision μετράει αντίστροφα και η Αμάντα Γεωργιάδη με το «Die Together» είναι έτοιμη να τα δώσει όλα και να διακριθεί στον διαγωνισμό.

Eurovision: Οι 12 Ελληνικές συμμετοχές που έμειναν αξέχαστες – Ποιες σάρωσαν στην βαθμολογία

Με αφορμή λοιπόν τη φετινή διοργάνωση, ανοίξαμε το χρονοντούλαπο της ιστορίας για να θυμηθούμε τις ελληνικές συμμετοχές που έχουν χαραχτεί στη μνήμη μας.

Δείτε το βίντεο με τη Μαρινέλλα στην παρθενική εμφάνιση της χώρας μας στην Eurovision

Όλες οι εμφανίσεις της Ελλάδας που ξεχώρισαν στην Eurovision

1977: «Μάθημα Σολφέζ» με τους Πασχάλη, Μπέσσυ Αργυράκη, Ρόμπερτ Ουίλιαμς και Μαριάννα Τόλη

Το «Μάθημα Σολφέζ» ήταν η αφορμή για κάποιους Έλληνες να αρχίσουν να παρακολουθούν τη Eurovision. Η Ελλάδα κατέκτησε την 5η θέση στον 22ο Διαγωνισμό και οι Πασχάλης Αρβανιτίδης, Μαριάννα Τόλη, Ρόμπερτ Ουίλιαμς και Μπέσσυ Αργυράκη αποθεώθηκαν. Στο «Μάθημα Σολφέζ» τη μουσική είχε γράψει ο Γιώργος Χατζηνάσιος και τους στίχους η Σέβη Τηλιακού. Στο τέλος της ψηφοφορίας έλαβε 92 πόντους, τερματίζοντας στην 5η θέση στον αγώνα ανάμεσα σε 18 χώρες. Αυτή θα ήταν η καλύτερη εμφάνιση της Ελλάδας στον Διαγωνισμό μέχρι το 1992, όταν η Κλεοπάτρα τερμάτισε επίσης 5η με το «Όλου του Κόσμου η Ελπίδα».

1988: «Κλόουν» με την Αφροδίτη Φρυδά

Το 1988 λοιπόν η χώρα μας συμμετείχε με τον «Κλόουν», ο οποίος φιγουράρει σε πολλές λίστες με τα χειρότερα κομμάτια που πέρασαν ποτέ από την Eurovision σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Στο τέλος της ψηφοφορίας, είχε λάβει 10 βαθμούς, τερματίζοντας 17ο ανάμεσα σε 21 συμμετοχές. Το τραγούδι εκφράζονταν από την προοπτική ενός κλόουν, με την Αφροδίτη Φρυδά να εκφράζει τη χαρά της στη διασκέδαση των άλλων. Τραγουδά, ωστόσο, ότι «έχω μια καρδιά» και μιλά για το γεγονός ότι πρέπει να είναι γελαστή και εύθυμη στην δουλειά της, ακόμα και όταν δεν αισθάνεται έτσι.

1991: «Η Άνοιξη» με τη Σοφία Βόσσου

«Η Άνοιξη», ήταν η ελληνική συμμετοχή το 1991, με τη Σοφία Βόσσου να δίνει μια από τις πιο επαγγελματικές και φωνητικές ερμηνείες της βραδιάς εκείνης. Ωστόσο, η παράσταση της ορχήστρας επηρέασε αρνητικά την απόδοση του τραγουδιού, με τον σαξοφωνίστα να μην ερμηνεύει σωστά περίπου το ήμισυ, από τις νότες του σόλο του. Στο τέλος της ψηφοφορίας, συγκέντρωσε 36 βαθμούς, κατατάσσοντας την Ελλάδα 13η ανάμεσα σε 22 συμμετοχές. Παρά το γεγονός αυτό, θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα ελληνικά τραγούδια στην ιστορία του θεσμού.

1993: «Ελλάδα χώρα του φωτός» με την Καίτη Γαρμπή

Η Καίτη Γαρμπή ξεσήκωσε τα πλήθη το 1993, με το ροκ τσιφτετέλι της και απέδειξε ότι είναι γνήσια απόγονος του Αριστοτέλη. Με άψογες φωνητικές ικανότητες και ένα φόρεμα που έκανε όλη την Ευρώπη να παραμιλάει, κατέκτησε την 9η θέση.

1995: «Ποια προσευχή» με την Ελίνα Κωνσταντοπούλου

Το «Ποια Προσευχή» ήταν η ελληνική συμμετοχή το 1995, που τραγουδήθηκε στα ελληνικά και εν μέρει στα αρχαία ελληνικά από την Ελίνα Κωνσταντοπούλου. Το τραγούδι ερμηνεύτηκε εικοστό τρίτο και τελευταίο ανά σειρά εμφάνισης κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Στο τέλος της ψηφοφορίας, είχε λάβει 68 βαθμούς, τερματίζοντας 12ο, ανάμεσα σε 23 συμμετοχές. Το τραγούδι είναι μια δραματική μπαλάντα, με την Κωνσταντοπούλου να ρωτά πώς πρέπει να προσευχηθεί για τη συγχώρεση εκείνων που έχουν διώξει αυτή και τη χώρα της. Οι στίχοι εισαγωγής είναι στην πραγματικότητα στα αρχαία ελληνικά, ενώ οι υπόλοιποι στίχοι είναι στα νέα ελληνικά. Το μήνυμα του τραγουδιού αναφερόταν κ