Κανείς δεν το είχε παρατηρήσει: Το σκηνοθετικό κόλπο στο πρόσωπο του Χριστού στη σειρά ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ»

by Newsroom i-diakopes.gr
Κανείς δεν το είχε παρατηρήσει: Το σκηνοθετικό κόλπο στο πρόσωπο του Χριστού στη σειρά ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ»

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Το σκηνοθετικό κόλπο του Φράνκο Τζεφιρέλι

Μια από τις επιτυχημένες σειρές όλων των εποχών είναι αναμφισβητήτα ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Μάλιστα πλησιάζει η μέρα που θα ξεκινήσει να προβάλεται στην ελληνική τηλεόραση όπως γίνεται κάθε χρόνο, την Μεγάλη Εβδομάδα.

Πρόκειται για τη σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι. Μία σειρά, η οποία έχει συνδεθεί με τη Μεγάλη Εβδομάδα και με τα πάθη του Κυρίου. Η συγκεκριμένη σειρά ξεκίνησε τα γυρίσματά της, το 1975. Μάλιστα, αυτά τελείωσαν ένα χρόνο αργότερα, δηλαδή το 1976. Από εκεί και πέρα, αυτά έλαβαν χώρα στο Μαρόκο και την Τυνησία.

Η επιτυχία της σειράς αν μη τι άλλο κρίνεται και από το γεγονός ότι ο ηθοποιός Ρόμπερτ Πάουελ, ο οποίος υποδύεται τον Ιησού, σαν εικόνα έχει ταυτιστεί απόλυτα με την εικόνα που έχουν φτιάξει πολλοί στο μυαλό τους για τον Χριστό. Και αυτό δεν έγινε τυχαία. Ο Τζεφιρέλι έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο βλέμμα του Ιησού-Πάουελ.

Ο ηθοποιός είχε έτσι και αλλιώς γαλάζια μάτια, ο σκηνοθέτης επέμεινε να τονιστούν ιδιαίτερα και φρόντισε και κάτι ακόμη για να δώσει ένα υπεράνθρωπο στοιχείο στον ήρωά του. Συγκεκριμένα, προκειμένου να κάνει τα μάτια του Ιησού-Πάουελ, διάφανα μπλε, σαν κρυστάλλινα, έκαναν στο πάνω μέρος του ματιού του ηθοποιού μια μπλε γραμμή eyeliner και στο κάτω μια λεπτή λευκή γραμμή.

Κανείς δεν το είχε παρατηρήσει: Το σκηνοθετικό κόλπο στο πρόσωπο του Χριστού στη σειρά ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ»

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Ακόμα ένα σκηνοθετικό κόλπο

Το δεύτερο κόλπο του Φράνκο Τζεφιρέλι είχε επίσης να κάνει με τα μάτια. Επιτεύχθηκε αφενός χάρη στην επιμονή του Τζέφρι Πάουελ και αφετέρου χάρη στο μοντάζ. Ο ηθοποιός από την πλευρά του εξασκήθηκε να μπορεί να κρατάει τα μάτια του ανοιχτά για όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα μπορούσε και όταν δεν τα κατάφερνε παρενέβαινε το… μοντάζ.

Ουσιαστικά ο Τζεφιρέλι ήθελε ο Ιησού του να μην ανοιγοκλείνει ποτέ τα μάτια του. Έτσι, σε όλη τη σειρά ο Πάουελ εμφανίζεται να ανοιγοκλείνει τα μάτια του μια και μόνη φορά. Άλλες δυο φορές ανοιγοκλείνει τα μάτια του το αγόρι που υποδύεται τον Ιησού σε μικρότερη ηλικία.

Κανείς δεν το είχε παρατηρήσει: Το σκηνοθετικό κόλπο στο πρόσωπο του Χριστού στη σειρά ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ»

Επιλογές του Τζεφιρέλι που δικαιώθηκαν καθώς όπως αναγνώρισαν τηλεκριτικοί με αυτό το κόλπο ο θεατής απέκτησε μια διεισδυτική επαφή με το πρόσωπο του Ιησού. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και σήμερα ψάχνουμε να δούμε τη σειρά.

Δείτε απόσπασμα από τη σειρά «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»:

Προτεινόμενα