Το Netflix είδε την αξία του Maestro: “Πλήρωσε 1 εκ. το επεισόδιο, ας προσέξουν κι άλλοι τις “αξίες” της δουλειάς του Παπακαλιάτη”

by Newsroom i-diakopes.gr
Το Netflix είδε την αξία του Maestro: “Πλήρωσε 1 εκ. το επεισόδιο, ας προσέξουν κι άλλοι τις “αξίες” της δουλειάς του Παπακαλιάτη”

Maestro: Ο Νίκος Μαστοράκης λέει τα πράγματα με το όνομα τους

Μέσα από ένα κείμενο-φωτιά, ο Νίκος Μαστοράκης εξηγεί γιατί πως το Maestro κέρδισε το εισιτήριο για το Netflix ενώ πετάει και τα καρφιά του για το πόσο που πλήρωσε το Mega για κάθε επεισόδιο.

Ο παρουσιαστής αναφέρθηκε στο μεγάλο-τηλεοπτικό-επίτευγμα του Χριστόφορου Παπακαλιάτη κάνοντας λόγο για ποσό-«μαμούθ» που έδωσε η δημοφιλής παγκόσμια πλατφόρμα για την ελληνική σειρά.

«Η διάτρηση του τείχους Netflix από τον Παπακαλιάτη και το “Μaestro” του είναι χαρμόσυνο γεγονός για την αδικαιολόγητα εσωστρεφή ελληνική τηλεοπτική παραγωγή. Από το 1975, όταν έκανα το πρώτο ελληνικό horror (και σήμερα cult film) Island of Death, φωνάζω στους Έλληνες σεναριστες, σκηνοθέτες, παραγωγούς να εγκαταλείψουν τα τοπικιστικά θέματα και τις ταινίες δήθεν τέχνης (ξοδεύτηκαν πολλά εκατομμύρια από το “Κεντρο” για φιλμ ανίκανων σκηνοθετών που τα είδαν μόνο οι κοντινοί συγγενείς τους) και να σκεφτούν την διεθνή αγορά.

Τώρα που η Netflix πλήρωσε ένα εκατομμύριο δολάρια το κάθε επεισόδιο (αυτά που στοίχισαν στο Mega μόλις 250,000 ευρώ το καθένα) ας προσέξουν κι άλλοι τις “αξιες” της δουλειάς του Παπακαλιατη που έκαναν δυνατή μια τέτοια πώληση: Διεθνώς κατανοητό θεμα, εξοχη αξια παραγωγής, διεθνούς επιπέδου φωτογραφία, έκτακτη επιλογη location, καλα επιλεγμένα πρόσωπα και διάλογοι/ερμηνείες που εύκολα ντουμπλάρονται στα αγγλικα, ενα φορματ procedural κατανοητό στους θεατές. Όσο άλλες σειρες (Μελισσες, Σασμος κλπ.) ειχαν καποιες τεχνικές κυρίως αρετές, δεν ήταν παρα καλα φτιαγμένες σαπουνόπερες (σε αντίθεση με το μεγάλο μερος φτηνιαρικων καθημερινων) και σε πολυ τοπικα θέματα.

Το Netflix είδε την αξία του Maestro: “Πλήρωσε 1 εκ. το επεισόδιο, ας προσέξουν κι άλλοι τις “αξίες” της δουλειάς του Παπακαλιάτη”

Ο Παπακαλιατης εκανε φινετσάτη κοσμοπολίτικη δουλεια, σιγουρα ομως στοχεύοντας στις διεθνείς πωλήσεις. Και για μια πλατφόρμα με πολυ σκουπιδαριό, η δουλεια αυτη… πολυ τους παει.
Ελπίζω τη φόρμουλα να την ακολουθήσουν κι άλλοι γιατι ειναι πια καιρός η Ελλάδα, απο “υπηρετρια” ξενων ασήμαντων, άθλιων παραγωγών που τις… συν-χρηματοδοτούμε κιόλας, να γινει παραγωγικη δυναμη.

Εχουμε τους καλους τεχνικούς, έχουμε αρκετούς καλούς ηθοποιούς, λιγο όραμα μας λειπει ωστε συντομα να γιορτάζουμε τη 10η σειρα που θα παίζεται παγκοσμιως απο Netflix, Apple, Amazon, HBO Max. Tα νουμερα δικαιολογούν τις ελπιδες μου: Το Maestro ειχε κόστος 250,000 το επεισοδιο, απο τα οποια τις 100,000 τις πηρε πισω το Μega απο τον ΕΚΟΜΕ. Αρα, το κερδος απο την πωληση ηταν 850,000 δολλαρια για καθε επεισοδιο. Το τυρακι για τα κοντόφθαλμα καναλια να αφησουν τον “πολτο” και να φτιαξουν “φιλετο.”

Η Αμερική ηταν παντα εκει, χρειαζόταν απλως ενας Χριστόφορος να την ανακαλύψει “πλατφορμικα.”
Ευχή μου να δώσει τώρα η Netflix στον Χριστόφορο ανάθεση μιας σειράς που θα γυριστει εξ’ ολοκληρου στα αγγλικά αλλά στην Ελλάδα, για να φερει το χαρακτηριστικό GR στην παραγωγή της».

Maestro: Η ανάρτηση του Νίκο Μαστοράκη στο Facebook

Προτεινόμενα