Αυτοκίνητο: Τέλος το τιμόνι – Με τι θα οδηγάμε

by Newsroom i-diakopes.gr
Αυτοκίνητο: Τέλος το τιμόνι – Με τι θα οδηγάμε

Το μέλλον των αυτοκινήτων δεν περιλαμβάνουν τιμόνια, όπως φαίνεται.
H καινοτόμα σχεδιαστική φιλοσοφία κάνει την εμφάνισή της στο εσωτερικό των πρόσφατων μοντέλων της Peugeot.

Στο επίκεντρο βέβαια υπάρχει το i-Cockpit, το οποίο φέρει συνεχείς καινοτομίες σε κάθε γενιά, τα τελευταία 10 χρόνια.

Αυτοκίνητο: Τέλος το τιμόνι – Με τι θα οδηγάμε

Το εντυπωσιακό πανοραμικό i-Cockpit που υπάρχει στα E-3008 και E-5008 εισήγαγε πρόσφατα νέες προοπτικές, ενώ η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT ενσωματώνεται πλέον στον φωνητικό έλεγχο του Peugeot i-Cockpit σε όλη τη γκάμα.

Η φίρμα πραγματοποιεί το επόμενο τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός, παρουσιάζοντας το όραμά της για την οδήγηση με το τιμόνι «Hypersquare».

Στη VivaTech 2024, η Peugeot θα παρουσιάσει την τελευταία ανατρεπτική τεχνολογία της, το τιμόνι «Hypersquare».

Εμπνευσμένη από τον ψηφιακό κόσμο, η καινοτομία αυτή μεταμορφώνει ριζικά την οδηγική εμπειρία και απόλαυση, αντικαθιστώντας το παραδοσιακό τιμόνι με ψηφιακά ηλεκτρονικά χειριστήρια, αξιοποιώντας την τεχνολογία steer-by-wire, που δημιουργεί νέες κινήσεις των χεριών για μια πιο διαισθητική, απλή και εργονομική οδήγηση.

Η Peugeot θα έχει επίσης στο εκθεσιακό της περίπτερο στη Vivatech 2024 τη MOBILISIGHTS.

Η θυγατρική της Stellantis, που ειδικεύεται στα DATA (DaaS), παρέχει πρόσβαση σε δεδομένα τηλεμετρίας από συνδεδεμένα οχήματα Peugeot και άλλες μάρκες του ομίλου.

Τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν την εξατομίκευση της εμπειρίας του οδηγού μέσω καινοτόμων υπηρεσιών και εφαρμογών μέσα από ένα οικοσύστημα, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των οδηγών, πάντα και μόνο με τη συγκατάθεσή τους.

Προσοχή: Άλλαξαν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα – Παίρνει… κεφάλια ο νέος ΚΟΚ
Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου θα παρουσιάσουν επίσης διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.

Στόχος είναι να τεθεί όριο 30 χλμ/ώρα σε αρκετές περιοχές των πόλεων, σε ζώνες που θα υποδείξουν οι δημοτικές αρχές. Ειδικά έξω από τα σχολεία, ο Δήμοι θα μπορούν να προτείνουν ακόμα χαμηλότερο όριο, στα 20 χλμ/ώρα.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν στο νέο ΚΟΚ θα παραμείνει η αφαίρεση πινακίδων του οχήματος ως ποινή για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.

«Η κεντρική φιλοσοφία του ΚΟΚ δεν αλλάζει. Αλλά οφείλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό και έχει ήδη γίνει, να είμαστε σε αγαστή συνεργασία κυρίως με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ώστε να ενσωματώσουμε και τις όποιες πιθανόν δυνητικές παρατηρήσεις υπάρχουν από το συναρμόδιο υπουργείο», είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr.

Η ολομέλεια της Βουλής ψήφισε τον νέο Ποινικό Κώδικα, ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές και παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αυστηρότερες ποινές σε κάποιες σοβαρές παραβάσεις.

Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η επικίνδυνη οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στη ΛΕΑ και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα τιμωρούνται ποινικά (άρθρο 290Α παρ.1 του Ποινικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 5090/2024).

Με φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν από την παράβαση προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο
Με φυλάκιση έως 3 έτη, αν από την παράβαση προκύψει ζημιά σε ξένη περιουσία
Με κάθειρξη έως 10 έτη, αν από την παράβαση, προκύψει βαριά σωματική βλάβη ή προκληθεί σημαντική ζημιά σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις
Με κάθειρξη/φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών, αν η παράβαση έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Οι παραβάσεις που φέρουν τις παραπάνω ποινές είναι:
Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης
Οδήγηση σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες
Οδήγηση οχήματος, που είναι τεχνικά ανασφαλές ή φορτωμένο χωρίς ασφάλεια
Οδήγηση σε αυτοσχέδιους αγώνες ή με επικίνδυνους ελιγμούς
Οδήγηση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της
Παραβίαση φωτεινού σηματοδότη
Παραβίαση του ορίου ταχύτητας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, κατά 60 χλμ (οδήγηση λεωφορείου, φορτηγού ή επιβατικού)
Παραβίαση του ορίου ταχύτητας κατά 20, 30 ή και 40 χλμ (οδήγηση σε κατοικημένη περιοχή ή σε άλλο οδικό δίκτυο αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα.
Αυτοκίνητο: Χαράτσι για όλους! Πόσα θα πληρώσουμε
Τελικά δεν έχει πολύ σημασία αν έχουμε παλιό ή νέο αυτοκίνητο καθώς θα πληρώσουμε όλοι χαράτσι.

Νέες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας φέρνει το υπουργείο Οικονομίας από το 2025, στέλνοντας στο ταμείο και ιδιοκτήτες νέων οχημάτων, την ώρα που το υπουργείο Μεταφορών «μαγειρεύει» αλλαγές και για τα παλαιά ΙΧ, στέλνοντάς στα ετησίως στα ΚΤΕΟ για έλεγχο.

Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, προκειται για ρύθμιση που έχει ήδη τεθεί σε ισχύ σε άλλα κρατη μέλη της ΕΕ.

Τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας αποτέλεσαν ένα ισχυρό κίνητρο για τους υποψήφιους αγοραστές καινούριων αυτοκινήτων ώστε να επιλέγουν μοντέλα με μικρούς σε κυβισμό κινητήρες οι οποίοι εκπέμπουν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2.

Ωστόσο τα αυτοκίνητα που μέχρι πρότινος είχαν μηδενικά τέλη φαίνεται ότι… έχουν παλιώσει μετά από 15 χρόνια!

Σημειώνεται πως η εφαρμογή μηδενικών τελών οδήγησε εκατομμύρια καταναλωτές να αποκτήσουν κάποιο μοντέλο με χαμηλές εκπομπές CO2, αλλά πλέον το ένα μετά το άλλο τα κράτη μέλη της ΕΕ δίνουν μηδενικά τέλη μόνο για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα!

Με λίγα λόγια πιθανότατα θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και τα υβριδικά ΙΧ.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών αναζητά τρόπους για αυξημένη εποπτεία και των παλαιών αυτοκινήτων. Για τον λόγο αυτό βάζει ξανά στο τραπέζι τον ετήσιο έλεγχο των παλαιών οχημάτων στα ΚΤΕΟ.

Έτσι πέρα από τη διασύνδεση των ΚΤΕΟ με το ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου, που με τη σειρά του συνδέεται με την ΑΑΔΕ, εξετάζεται ένα ακόμα μέτρο.

Το μέτρο αυτό θα είναι η υποχρέωση ετήσιου ελέγχου για μια κατηγορία οχημάτων.

Σύμφωνα με τα σενάρια που εξετάζει το ΥΜΕ, τα οχήματα αυτά θα είναι όσα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά για περισσότερα από 10 ή 15 χρόνια.

Το συγκεκριμένο μέτρο δεν είναι