Η κίνηση ενός μεγάλου κολοσσού να εξαγοράσει σούπερ μάρκετ, φέρνει καταστήματα 24 ώρες την ημέρα 7 ημέρες την εβδομάδα σε γειτονιές της Αθήνας.
Την απόκτηση της αλυσίδας λιανικού εμπορίου TWENTY 4 SHOPEN από τη Motor Oil ενέκρινε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στη σημερινή συνεδρίασή της, όπως είχε αποκαλύψει ο ΟΤ.
Πλέον, τα 26 καταστήματα της Twenty 4 Shopen περνούν υπό τον έλεγχο του ομίλου Βαρδινογιάννη. Ο όμιλος, μετά τη ναυτιλία, την ενέργεια, τις ΑΠΕ, τα media, τα ξενοδοχεία και τον τραπεζικό τομέα, κάνει δυναμική είσοδο στην οργανωμένη λιανική τροφίμων, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές του εκτός των πρατηρίων καυσίμων.
Η ταυτότητα της Twenty 4 Shopen
Η αλυσίδα επικεντρώνεται κυρίως στην Αττική, όπου λειτουργούν 22 από τα 26 καταστήματά της. Παράλληλα, έχει παρουσία στην περιφέρεια σε Ιωάννινα, Βόλο, Ρόδο και Πύργο. Όλα τα καταστήματα είναι εταιρικά, με 2.500 κωδικούς προϊόντων, ζεστή γωνιά (σφολιάτες, ψωμί κ.ά.), είδη περιπτέρου και καφέ.
Το καλοκαίρι, ο κλάδος λιανικής αποσχίστηκε και εισφέρθηκε σε νέα εταιρεία, που πωλείται πλέον στη θυγατρική της Motor Oil. Ο κλάδος της χονδρικής πώλησης παρέμεινε στη διασπώμενη εταιρεία. Σύμφωνα με εκτίμηση, η αξία του κλάδου λιανικής υπολογίστηκε στα 1,9 εκατ. ευρώ. Το 2022, ο τζίρος της αλυσίδας ήταν 20,98 εκατ. ευρώ, με κέρδη προ φόρων στα 158.299 ευρώ.
Η είσοδος της Motor Oil στις γειτονιές
Η Motor Oil, αποκτώντας τα καταστήματα Twenty 4 Shopen, τα οποία λειτουργούν 24/7 ακόμη και τις αργίες, ενισχύει την αυτόνομη παρουσία της στις γειτονιές. Από το 2023, έχει ήδη λανσάρει σημεία πώλησης με την επωνυμία Smartshop, αντικαθιστώντας ουσιαστικά τα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος σε πρατήρια καυσίμων, μετά τη λήξη της συνεργασίας μέσω franchise.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά της «μικρής λιανικής» – περίπτερα, ψιλικά, παντοπωλεία και μίνι μάρκετ – καταγράφει συνολικές πωλήσεις 5,15 δισ. ευρώ.
Ψιλικατζίδικο – κολοσσός ανοίγει 500 νέα καταστήματα: Δείτε ποιο είναι
Το σούπερ μάρκετ της… γειτονιάς κάνει μία κίνηση – σοκ με εκατοντάδες νέα καταστήματα. Διαβάστε ποιο είναι στα xristika.gr.
Η ιαπωνική εταιρεία Seven & i Holdings, με έδρα στην Ιαπωνία, σχεδιάζει να ανοίξει περίπου 500 νέα καταστήματα ψιλικών στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά μέχρι το 2027.
Η οικογένεια Ίτο, η οποία ίδρυσε τη Seven & i, υπέβαλε μια προσφορά ύψους 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον περασμένο μήνα, εν μέσω μιας ανταγωνιστικής εξαγοράς από την καναδική πολυεθνική Alimentation Couche-Tard, που δραστηριοποιείται στον τομέα των ψιλικών με 16.700 καταστήματα σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη.
Ένας εκπρόσωπος της Seven & i επιβεβαίωσε μια προηγούμενη αναφορά του ιαπωνικού πρακτορείου ειδήσεων Kyodo για το σχέδιο άνοιγμα καταστημάτων ψιλικών στη Βόρεια Αμερική. Προσέθεσε ότι αυτό εντάσσεται στη στρατηγική της Seven & i για την αύξηση των καταστημάτων της σε 100.000 σε τριάντα χώρες και περιοχές έως το 2030. Σήμερα, η Seven & i διαθέτει πάνω από 15.000 καταστήματα στη Βόρεια Αμερική, αλλά ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι θα κλείσει 444 καταστήματα με χαμηλή απόδοση στην περιοχή.
Η οικογένεια Ίτο στοχεύει να συγκεντρώσει περισσότερα από 1 τρισεκατομμύριο γεν (ή 6,52 δισεκατομμύρια δολάρια) από την καταχώριση των επιχειρήσεων