Απόφαση σταθμός: Μεθυσμένοι οδηγοί τέλος και ισόβια στους πιωμένους

by Newsroom i-diakopes.gr
Απόφαση σταθμός: Μεθυσμένοι οδηγοί τέλος και ισόβια στους πιωμένους

Μεθυσμένοι οδηγοί: Υποχρεωτικό το σύστημα ανίχνευσης αλκοόλ

Μεθυσμένοι οδηγοί: Υποχρεωτικό θα είναι το σύστημα ανίχνευσης αλκοόλ στον οδηγό. Θα ισχύει για όλα τα καινούρια οχήματα στην ΕΕ από το 2022.

Οι νέοι κανόνες θα βοηθήσουν στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της ΕΕ. Επίσης θα ενισχύουν και την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά.

Απόφαση σταθμός: Μεθυσμένοι οδηγοί τέλος και ισόβια στους πιωμένους

Έως και ισόβια για τους μεθυσμένους οδηγούς με το νέο ποινικό κώδικα

Ένα από τα σημαντικότερα συστήματα που θα πρέπει να έχουν όλα τα καινούρια οχήματα αφορά  αφορά σε εκείνο που ελέγχει και παρεμποδίζει την εκκίνηση και οδήγηση του οχήματος σε περίπτωση που ανιχνεύσει πως ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ!

Επίσης η τοποθέτηση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών» και τα οχήματα θα αποτελεί γεγονός καθώς η νέα νομοθεσία προβλέπει την ύπαρξη συστημάτων καταγραφής δεδομένων συμβάντος!

Απόφαση σταθμός: Μεθυσμένοι οδηγοί τέλος και ισόβια στους πιωμένους

Τα υποχρεωτικά συστήματα των νέων αυτοκινήτων που θα βοηθήσουν στην πρόληψη ατυχημάτων από νέους οδηγούς

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων, ημιφορτηγών και οχημάτων τύπου SUV) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:

  1. Ευφυής έλεγχος ταχύτητας,
  2. Εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος,
  3. Σήματα επείγουσας στάθμευσης,
  4. Συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,
  5. Συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος,
  6. Ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών,
  7. Συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού,
  8. Προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού.
  9. Προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
  10. Συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη,
  11. Διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Επίσης πέραν των παραπάνω οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να κατασκευάζουν με τέτοιο τρόπο τα οχήματά τους ώστε να μειώνονται σημαντικά τα τυφλά σημεία γύρω από αυτά.

Επίσης θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης πεζών, ποδηλατών αλλά και άλλων οχημάτων.

Επόμενο βήμα για την Επιτροπή αποτελεί η ομαλή μετάβαση στα αυτοκίνητα με αυτόνομα συστήματα οδήγησης.

Προτεινόμενα