Ελληνικό σκάφος: Η χώρα θα αποκτήσει νέο ερευνητικό σκάφος πολλαπλών χρήσεων

Ελληνικό σκάφος: Θα πραγματοποιεί πολλές έρευνες, συμπεριλαμβανομένων των υδρογονανθράκων στη Μεσόγειο

Ελληνικό σκάφος: Η χώρα πρόκειται να αποκτήσει ένα νέο ερευνητικό σκάφος ανοιχτής θάλασσας που θα διεξαγάγει μία σειρά αποστολών. Επιβεβαιώνεται η εξαγγελία του πρώην αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κώστα Φωτάκη. Ο κ. Φωτάκης, στις αρχές του 2019, είχε ανακοινώσει τη δημιουργία ειδικού ερευνητικού κέντρου πετρελαϊκής έρευνας που περιλάμβανε και την απόκτηση ερευνητικού σκάφους.

Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, «Το Ινστιτούτο που δημιουργείται, σε συνεργασία του Πολυτεχνείου με το ΙΤΕ, θα αποτελέσει έναν ερευνητικό πόλο, που σε συνεργασία με όλες τις άλλες ερευνητικές ομάδες στα ελληνικά πανεπιστήμια θα αντλήσει και πόρους και ερευνητές για να προχωρήσει στην υλοποίηση των προγραμμάτων του».

Για αυτή την απόκτηση, είχε ήδη πραγματοποιηθεί και η σχετική χρηματοδότηση από το πρόγραμμα των Εθνικών Ερευνητικών Υποδομών. Μάλιστα, σύμφωνα με την πρόσφατη ανακοίνωση του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) ξεκινάει ο λεπτομερής σχεδιασμός και η κατασκευή του νέου σκάφους. Θα το δούμε δε, στις θάλασσες το 2025.

Ελληνικό σκάφος: Νέο ερευνητικό σκάφος θα αποκτήσει η Ελλάδα

Δείτε ποιοι θα είναι οι βασικοί άξονες του νέου ελληνικού ερευνητικού σκάφους

Σύμφωνα με το ΕΛΚΕΘΕ, το νέο ερευνητικό σκάφος θα εξυπηρετήσει τους στόχους της εθνικής ερευνητικής πολιτικής της Ελλάδας. Και τις ερευνητικές προτεραιότητες που έχουν προσδιοριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Θα συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, την επίδραση της κλιματικής αλλαγής και την αντιμετώπιση της.

Αναλυτικότερα, οι κύριοι ερευνητικοί άξονες προτεραιότητας για το ΕΛΚΕΘΕ είναι οι εξής:

Θαλάσσια οικοσυστήματα και αλιευτική έρευνα

Υγεία θαλάσσιων οικοσυστημάτων και περιβαλλοντική κατάσταση

Θαλάσσια παρατηρητήρια και προγνωστικά συστήματα

Παράκτιες διεργασίας και ολοκληρωμένη διαχείριση της παράκτιας ζώνης

Δυναμική και κινηματική του φλοιού της Γης και θαλάσσιοι γεω-κίνδυνοι.

Τέλος, το σκάφος θα είναι ολικής χωρητικότητας 3.500 κόρων, θα έχει μέγιστη ταχύτητα 12 κόμβων και ταχύτητα πλεύσης 10,5 κόμβων, εμβέλεια 8.500 ναυτικών μιλίων και αυτονομία 50 ημερών στη θάλασσα.

Σχολιάστε

Ίσως σας ενδιαφέρουν