Άγιος Παΐσιος: Η χολή, η αποθέωση και ο έντονος διχασμός για μια σειρά

Άγιος Παΐσιος: Ο έντονος διχασμός για την σειρά που σάρωσε στη πρεμιέρα της

Το βράδυ της Πέμπτης έκανε πρεμιέρα στο κανάλι του MEGA, η σειρά «Άγιος Παΐσιος – Από τα Φάρασα στον Ουρανό» . Η τηλεοπτική σειρά σάρωσε στην τηλεθέαση και καθήλωσε το κοινό. Όμως υπήρξε έντονος διχασμός στο Twitter και δεν έλειψαν τα σχόλια που έριχναν χολή. Ας δούμε πρώτα τα τηλεοπτικά νούμερα.

Πιο συγκεκριμένα, έκανε 33% στο σύνολο του κοινού και 32,3% στο δυναμικό κοινό 18-54, το υψηλότερο ποσοστό που σημειώθηκε σε επιμέρους κατηγορία κοινού άγγιξε το 40,6%, ενώ πάνω από ενάμιση εκατομμύρια τηλεθεατές (1.597.820) την παρακολούθησαν. Στο Twitter, δε, ήταν πρώτη στα Trends, ενώ μέχρι και σήμερα το hashtag Παΐσιος φιγουράρει στις πρώτες θέσεις.

Κι εδώ θα σταθώ. Γιατί στα χιλιάδες tweets τα σχόλια ποικίλουν. Στην πλειοψηφία, ο κόσμος υποδέχτηκε με ενθουσιασμό τη νέα σειρά του Mega, όμως υπάρχουν και αυτοί που έσπευσαν να την χλευάσουν. Όχι για την ερμηνεία των ηθοποιών – που οι περισσότεροι στο πρώτο επεισόδιο ήταν εξαιρετικοί – ούτε για την άψογη σκηνοθεσία, ούτε για την υπέροχη φωτογραφία. Αλλά για το περιεχόμενο.

Ο Διχασμός για την σειρά «Άγιος Παΐσιος – Από τα Φάρασα στον Ουρανό»

Ο “Άγιος Παΐσιος” είναι μια ιστορική – θρησκευτική σειρά. Σπάνια, στην ελληνική τηλεόραση παρακολουθούμε αυτού του είδους παραγωγές. Αναφέρεται στον βίο του Αγίου από τη γέννησή του έως την απόφασή του να γίνει μοναχός στο Άγιο Όρος.

Τα παιδικά του χρόνια είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με μια σημαντική και μαύρη περίοδο της ελληνικής ιστορίας που πάντα θα πονάει, αφού η γέννησή του συμπίπτει με τον ξεριζωμό των Ελλήνων της Καππαδοκίας. Και αυτόν τον ξεριζωμό τον είδαμε στο χθεσινό επεισόδιο με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία και στους ανθρώπους που αναγκάστηκαν να αφήσουν τα σπίτια τους και τις ζωές τους.

Ο “Άγιος Παϊσιος” δεν είναι μία σειρά για… Χριστιανοταλιμπάν, όπως με μπόλικη χολή σχολίασαν κάποιοι. Δεν είναι μια σειρά που ήρθε για να προσηλυτίσει το κοινό. Ούτε για να φανατίσει. Τουλάχιστον, στο πρώτο επεισόδιο σε κανένα σημείο δεν υπήρχε θρησκευτικός φανατισμός.

Ναι, οι άνθρωποι εκείνοι όταν ξεριζώθηκαν από τα σπίτια τους και καραβάνια με τα πόδια ξεκίνησαν ένα “δρόμο θανάτου” και αβεβαιότητας για το δικό τους αύριο και των παιδιών τους, το μόνο που μπορούσαν να πάρουν μαζί τους, ήταν μια εικόνα. Αυτή ήταν το μόνο που μπορούσαν να πάρουν από την περιουσία τους. Για τους ξεριζωμένους, η εικόνα ήταν ολάκερο το βιός τους. Το ότι σήμερα – για λίγους για πολλούς; – μια εικόνα είναι “ειδωλολατρική”, για τους ανθρώπους εκείνους ήταν όλη τους η ελπίδα, η δύναμη για να αντέξουν. Με το να ειρωνεύονται, λοιπόν, τη σημασία που δόθηκε σε αυτό μέσω της σειράς, είναι σα να ειρωνεύονται τους Έλληνες πρόσφυγες.

Ο “Άγιος Παϊσιος” πέρα από το θρησκευτικό κομμάτι, είναι και μια ιστορική σειρά. Έρχεται να μας υπενθυμίσει το πρόσφατο παρελθόν μας, τα όσα έζησαν οι γιαγιάδες και οι παππούδες μας. Είναι οι ιστορίες με τις οποίες μεγαλώσαμε και τις οποίες μας έχουν διηγηθεί όταν ήμασταν παιδιά.

Είναι, όμως και μία ποιοτική δουλειά με σεβασμό στον τηλεθεατή. Μια σειρά που αναβαθμίζει την ελληνική τηλεόραση που επιβεβαιώνει ότι ο κόσμος θέλει τη μυθοπλασία όταν γίνεται καλή δουλειά και γυρίζει την πλάτη στα ριάλιτι και στις δουλειές που υποτιμάνε τη νοημοσύνη μας. Σε αυτά τα προγράμματα να γυρίζεις την πλάτη σου. Και όχι σε δουλειές που έχουν κάτι να σου πούνε. Και αν δεν σου λένε, απλά γυρίζεις κανάλι. Δεν χρειάζεται τέτοιος διχασμός για μια σειρά. Γενικά, δεν χρειάζεται ο διχασμός, αλλά δυστυχώς  φαίνεται πως τον έχουμε στο dna μας και ψάχνουμε αφορμές για να το δείχνουμε.

Και στην τελική, σε μια ελληνική τηλεόραση που έχουμε δει “τέρατα”, γιατί τέτοια αντίδραση για μια σειρά που δεν προσβάλλει ενώ σέβεται την αισθητική του τηλεθεατή;

Ο λόγος της αποθέωσης για την σειρά “Άγιος Παϊσιος”

Ας αφήσουμε, λοιπόν, αυτά και να πούμε τι μας άρεσε περισσότερο στο πρώτο επεισόδιο της σειράς. Με την ελπίδα ότι η καλή δουλειά θα συνεχιστεί και στα επόμενα επεισόδια.

  • Ο Νικήτας Τσακίρογλου. Πόσο είχε λείψει από την τηλεόραση. Συγκλονιστικός ως γέροντας Αρσένιος. Πράος λόγος, καθόλου υπερβολικός, έβγαζε μια καλοσύνη.
  • Η γιαγιά. Μου θύμισε τη δική μου γιαγιά. Ειδικά, η σκηνή που έλεγε το παραμύθι στα εγγόνια της, με ταξίδεψε στα παιδικά μου χρόνια.
  • Η μουσική, η σκηνοθεσία, ο φωτισμός, η φωτογραφία
  • Η Χριστίνα Παυλίδου στο ρόλο της μητέρας του Παϊσιου. Εξαιρετική ηθοποιός
  • “Θα φύγουμε είπαν θα πάμε στην Ελλάδα -Μα και εδώ Ελλάδα είναι;”. Κάποια από τις δυνατές ατάκες με ιστορική σημασία.
  • Μετά το “Κόκκινο Ποτάμι”, μια ακόμα σειρά που αναφέρεται στον ξεριζωμό των Ελλήνων. Ναι, σε αυτήν δεν έχουμε παράλληλα την εξέλιξη ενός έρωτα, αλλά τη ζωή ενός ανθρώπου που έγινε Άγιος. Γιατί να είναι κακό αυτό;
  • Γιατί μέσα από αυτήν θα μάθουμε για τον βίο του Άγιου Παϊσιου. Του σύγχρονου Αγίου που όσοι τον γνώρισαν από κοντά μιλούν για εκείνον με θαυμασμό.
  • Και στην τελική, το τηλεκοντρόλ έχει τέτοια δύναμη που αν δεν αρέσει σε κάποιον το θέμα της σειράς, απλά αλλάζει κανάλι. Και βλέπει… Survivor. Ευτυχώς, τα τελευταία 3 χρόνια, τα κανάλια έχουν τόσες προτάσεις που πλέον, επιλέγεις εσύ ποια τηλεόραση θέλεις!

Related posts

«Επιδημία χωρισμών» στην ελληνική σόουμπιζ: Διάσημη τραγουδίστρια παίρνει διαζύγιο μετά από 10 χρόνια γάμου

Είναι πασίγνωστος Έλληνας – Η φωτογραφία του από τη παιδική του ηλικία που κάνει θραύση

Σαν Θεές: H Ελένη Μενεγάκη ποζάρει στο σπίτι με την 16χρονη κόρη της, Βαλέρια