Χίλια μπράβο στα παιδιά: Μαθητές από την Πάτρα έφτιαξαν ειδική συσκευή που βοηθάει τυφλά παιδιά στο σχολείο

by Newsroom i-diakopes.gr
Χίλια μπράβο στα παιδιά: Μαθητές από την Πάτρα έφτιαξαν ειδική συσκευή που βοηθάει τυφλά παιδιά στο σχολείο

Πάτρα: Οι δύο μαθητές Λυκείου που έκαναν το όραμα τους πραγματικότητα για να βοηθήσουν τυφλά παιδιά

Δύο μαθητές Λυκείου από την Πάτρα, η Αλίκη Ράγκου και ο Κωνσταντίνος Μαζαράκης δημιούργησαν ένα σύστημα συσκευών που βοηθάει την συμμετοχή τυφλών μαθητών κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους στο σχολείο.

Πρόκειται για το σύστημα συσκευών Pop2See Smart Class, που περιλαμβάνει μια κάμερα η οποία διαβάζει τον πίνακα της τάξης, μετασχηματίζοντας σε ήχο και σε ψηφιακό κείμενο τις σημειώσεις που βρίσκονται πάνω σε αυτόν, καθώς κι ένα πληκτρολόγιο ανάγνωσης και γραφής Braille (Μπράιγ), που μετατρέπει σε κείμενο στα αγγλικά, ό,τι πληκτρολογήσει ο μαθητής με κώδικα Μπράιγ, ώστε να τα παραλάβει ψηφιακά ο βλέπων καθηγητής.

Χίλια μπράβο στα παιδιά: Μαθητές από την Πάτρα έφτιαξαν ειδική συσκευή που βοηθάει τυφλά παιδιά στο σχολείο

Παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στον τυφλό μαθητή να διαβάσει, όπως έχει συνηθίσει με την αφή, μέσω ακίδων που ανεβοκατεβαίνουν.

Πάτρα: Διάκριση για τους δύο μαθητές, πως αποφάσισαν να φτιάξουν το σύστημα συσκευών

Χίλια μπράβο στα παιδιά: Μαθητές από την Πάτρα έφτιαξαν ειδική συσκευή που βοηθάει τυφλά παιδιά στο σχολείο

Μαζί με τον ξάδερφό της, τον 17χρονο Κωνσταντίνο Μαζαράκη από το Πρότυπο Λύκειο Πατρών, ξεκίνησαν από πέρυσι τον Ιούλιο να δουλεύουν την ιδέα τους ώσπου φέτος κατάφεραν να συμμετάσχουν στον Εθνικό Διαγωνισμό Νέων Επιστημόνων 2022 του υπουργείου Παιδείας και να διακριθούν, καθώς μαζί με άλλες δύο ομάδες θα απαρτίσουν την Εθνική Αποστολή της Ελλάδας στον 33ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό των Νέων Επιστημόνων 2022.

«Αποφασίσαμε να φτιάξουμε αυτό το σύστημα συσκευών ώστε να συμβάλλουμε στην ένταξη των τυφλών μαθητών στα γενικά σχολεία. Ουσιαστικά το όραμά μας είναι να τους προσφέρουμε το δικαίωμα της επιλογής. Να μπορούν να επιλέξουν να φοιτήσουν στο γενικό σχολείο αυτόνομοι και ανεξάρτητοι γιατί η έλλειψη όρασης δεν σημαίνει ότι μπαίνουν όρια στην εξέλιξη ενός ανθρώπου», επισημαίνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η 18χρονη Αλίκη Ράγκου από το 13ο Γενικό Λύκειο Πατρών.

Προτεινόμενα