Δεν βρίσκουν προσωπικό μαγαζιά και εστιατόρια – Μέχρι και οι ιδιοκτήτες φόρεσαν ποδιές και έπιασαν δουλειά

by Τόνια Τζαφέρη
Δεν βρίσκουν προσωπικό μαγαζιά και εστιατόρια – Μέχρι και οι ιδιοκτήτες φόρεσαν ποδιές και έπιασαν δουλειά

Τουρισμός: Μένουν χωρίς προσωπικό τα μαγαζιά στην χώρα

Αρκετοί είναι εκείνοι που δεν αντέχουν την πίεση της τουριστικής σεζόν και απλά εγκαταλείπουν στα μέσα του καλοκαιριού την δουλειά τους και τρέχουν να ξεκουραστούν και να ανακτήσουν δυνάμεις.

Ταβέρνες, μπαρ και καφετέριες σε όλες τις τουριστικές περιοχές της χώρας κλείνουν νωρίτερα, αλλάζουν τα μενού, αφαιρώντας μπελαλίδικα… πιάτα, μειώνουν τα τραπέζια, επιστρατεύουν φίλους και συγγενείς στην κουζίνα και το σέρβις για να βγουν οι βάρδιες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων ξαναέβαλαν τις ποδιές.

Δεν βρίσκουν προσωπικό μαγαζιά και εστιατόρια – Μέχρι και οι ιδιοκτήτες φόρεσαν ποδιές και έπιασαν δουλειά

Portrait of a waiter serving the a la carte breakfast at the restaurant section with tables having distances between the tourists, instead of an open buffet. The staff is wearing a face mask, gloves and uses hand sanitizer due to Covid-19 Coronavirus pandemic safety measures in Volcano View Hotel Santorini, a 5 star hotel at Thera, Santorini Island, Cyclades, Aegean Sea in Greece. Greek government relaunched the summer tourist season, by easing the traffic and travel ban measures, the lockdown and quarantine, but also testing the arriving passengers. Tourism a very important sector for the country’s income. Santorini is one of the most famous islands in Greece and the world with millions of visitors each year, famous for the idyllic sunset over the volcano. On July 6, 2020 in Santorini Island, Greece. (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto) (Photo by Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Κάποιοι από αυτούς, μάλιστα, μπήκαν στη λάντζα και άλλοι στρώνουν τραπεζομάντηλα προκειμένου να μπορέσουν να κρατήσουν σε λειτουργία τις επιχειρήσεις τους και να ανταποκριθούν στο αυξημένο τουριστικό κύμα. Την εικόνα αυτή συναντά κανείς σε πολλά νησιά του Αιγαίου αλλά και στην Χαλκιδική- σρχές Αυγούστου- και ενώ βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, θέτονας σε κίνδυνο το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και το brand της ελληνικής φιλοξενίας.

Τα κενά των θέσεων εργασίας σε όλα τα νησιά και τους τουριστικούς προορισμούς αυξάνονται αντί να μειώνονται, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες όλων όσων εμπλέκονται στον τουριστική βιομηχανία, καθώς πολλοί εργαζόμενοι δεν αντέχουν τις συνθήκες εργασίας και… εγκαταλείπουν στο πικ της τουριστικής σεζόν.

“Έλειπαν στην αρχή της σεζόν από την βαριά βιομηχανία του τουρισμού 40.000 με 50.000 εργαζόμενοι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού.”

« Αυτές οι κενές θέσεις όχι μόνο δεν καλύφθηκαν, αλλά αρχίζουν και εγκαταλείπουν από την πίεση και τις καταστάσεις όσοι πήγαν να δουλέψουν φέτος. Αν εγκαταλείψουν και άλλοι, μπορεί να φτάσει αυτό το νούμερο και τις 60.000» λέει στο ethnos.gr o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρχιμαγείρων Ελλάδος Τάσος Ζησόπουλος, προσθέτοντας ότι αυτό το φαινόμενο καταγράφεται σε νέους, κυρίως, μάγειρες και ζαχαροπλάστες και λιγότερο σε σερβιτόρους. Έχουμε καλοκαίρι ακόμη μπροστά μας και όταν ένας εργαζόμενος δουλεύει παραπάνω ώρες το θέμα είναι αν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει μέχρι το τέλος της σεζόν παρατηρεί από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γεώργιος Γκίλης.«Άνθρωποι είμαστε όλοι και έχουμε συγκεκριμένες δυνατότητες. Φοβάμαι ότι θα δημιουργηθούν και άλλα κενά από ανθρώπους που δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν» προσθέτει.

Δεν βρίσκουν προσωπικό μαγαζιά και εστιατόρια – Μέχρι και οι ιδιοκτήτες φόρεσαν ποδιές και έπιασαν δουλειά

«Είναι η πρώτη χρονιά που αντιμετωπίζουμε αυτό το πρόβλημα σε αυτό το μέγεθ