Ιησούς από τη Ναζαρέτ: 10 στοιχεία που δεν γνωρίζατε για τη μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή όλων των εποχών

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: 10 στοιχεία που δεν γνωρίζατε για τη μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή όλων των εποχών

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Όλα όσα δεν γνωρίζατε για την ταινία

Η θρυλική μίνι τηλεοπτική σειρά «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» (Jesus of Nazareth), θεωρείται ως η μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της μικρής και της μεγάλης οθόνης, που που μιλά για τη Γέννηση, τη Ζωή, τα Πάθη και την Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Ο Ιταλός σκηνοθέτης Φράνκο Τζεφιρέλι απέδωσε με τρομερή λεπτομέρεια και ευλάβεια τα Πάθη του Ιησού, αναπαριστώντας τα γεγονότα με πίστη στις Γραφές. Όπως είναι γνωστό τα γυρίσματα της σειράς κράτησαν σχεδόν έναν χρόνο, έγιναν σε αυθεντικούς χώρους και ο Τζεφιρέλι εξασφάλισε ένα επιτελείο διάσημων ηθοποιών και κομπάρσων.

Στη σειρά-έπος που γυριζόταν επί τέσσερα χρόνια σε Μαρόκο και Τυνησία, συμμετείχαν ιερά «τέρατα» της 7ης Τέχνης. Άλλωστε ο τηλεοπτικός Ιησούς του Τζεφιρέλι, Ρόμπερτ Πάουελ, ήταν τόσο επιτυχημένος ώστε κατάφερε να αποτελέσει την προσωποίηση του Χριστού και στα μάτια εκατομμυρίων πιστών σε όλη την υφήλιο.

«Κάποια στιγμή κοιτάζοντας στον καθρέφτη, αναγνώρισα στο είδωλό μου τον Ιησού. Μου φάνηκε ότι είδα την εικόνα που έχει ο καθένας από εμάς γι’ Αυτόν, όταν προσπαθούμε να τον φανταστούμε. Την εικόνα που έχω συγκρατήσει από παιδί. Πραγματικά ελπίζω μετά το θάνατό μου, να με θυμούνται και να με αποκαλούν όλοι ως “τον άνθρωπο που υποδύθηκε τον Ιησού”» είχε δηλώσει σε συνέντευξη του ο Ρόμπερτ Πάουελ, ο οποίος ούτε καν φανταζόταν ότι χάρη στα χαρακτηριστικά του και τη σκηνοθετική ευφυΐα του Ιταλού σκηνοθέτη η εικόνα του θα συνδεόταν διαχρονικά με εκείνη του Ιησού από την πρώτη στιγμή που ενσάρκωσε το ρόλο του Θεανθρώπου.

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: 10 στοιχεία που δεν γνωρίζατε για τη μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή όλων των εποχών

Η τηλεοπτική σειρά Ιησούς από τη Ναζαρέτ

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Όλα όσα δεν γνωρίζατε για τη μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή 

  • H πρώτη που ξεχώρισε το καταγάλανο, καθηλωτικό βλέμμα του ηθοποιού Ρόμπερτ Πάουελ ήταν η Κάθι Μούντι, σύζυγος του εκτελεστικού παραγωγού της επικής τηλεταινίας, Λιου Γκραντ. Η Μούντι είχε δει τον Πάουελ στη σειρά του 1971 «Jude the Obscure» και είχε αναφέρει στο Γκραντ τα υπέροχα μπλε μάτια του.
  • Η πρόταση για το ρόλο της Μαρίας, της μητέρας του Ιησού, είχε γίνει αρχικά στη Μαρία Σνάιτερ η οποία αρνήθηκε. Αργότερα θα μετάνιωνε την απόρριψη του ρόλου σε όλη της τη ζωή.
  • Ο Ρόμπερτ Πάουελ ως Ιησούς ασκούσε επιρροή ακόμα και στο συνεργείο του φιλμ. Όταν έβγαινε από το καμαρίνι ντυμένος με τα ρούχα του ρόλου αμέσως σταμάταγε κάθε είδος απρεπούς κουβέντας από σεβασμό και δέος στο πρόσωπό του.
  • Το καθηλωτικό βλέμμα του Ιησού-Πάουελ πέτυχε χάρη σε ένα έξυπνο σκηνοθετικό τέχνασμα του Φράνκο Τζεφιρέλι. Ο θρυλικός σκηνοθέτης ζήτησε από τον Πάουελ να μην ανοιγοκλείνει τα μάτια του. Συγκεκριμένα, σε όλη την τηλεταινία ο Πάουελ ανοιγοκλείνει τα μάτια του μόνο μια φορά. Το ίδιο έκανε και ο 12χρονος τότε Λορέντσο Μονέτ που ερμήνευσε τον Ιησού σε παιδική ηλικία. Ο Μονέτ ανοιγόκλεισε τα μάτια του μόνο δυο φορές.
  • Για να τονίσουν ακόμα πιο έντονα το μπλε χρώμα των ματιών του Πάουελ οι υπεύθυνοι του μακιγιάζ έβαφαν το άνω βλέφαρο του ηθοποιού με μια πολύ λεπτή γραμμή μαύρου eyeliner και το κάτω με μια εξίσου λεπτή γραμμή λευκού eyeliner.
  • Ο δικός μας Γιώργος Βογιατζής που έπαιξε τον Ιωσήφ, αν και μπορούσε να ερμηνεύσει το ρόλο του στα Αγγλικά, η φωνή του ντουμπλαρίστηκε από άλλο ηθοποιό, ο οποίος παραμένει άγνωστος.
  • Αρχικά ο Πάουελ επρόκειτο να παίξει τον Ιούδα, ενώ και ο Πίτερ Ο’ Τουλ έκανε κάστινγκ για το συγκεκριμένο ρόλο από τον οποίο αποσύρθηκε λόγω ασθένειας.
  • Ο Φράνκο Τζεφιρέλι ήθελε τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι για το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου. Ωστόσο οι δυο τους δεν τα βρήκαν στα οικονομικά, καθώς ο Μαστρογιάννι ήταν πολύ ακριβός. Στο τέλος ο Τζεφιρέλι ήταν πανευτυχής για την επιλογή του Ροντ Στάιγκερ λέγοντας ότι ήταν «εξαιρετικός Πιλάτος».
  • Ο Ρόμπερτ Πάουελ σε συνέντευξή του είχε δηλώσει ότι ο ρόλος του Ιησού τον έφερε πιο κοντά στη θρησκεία και τον Χριστό.
  • Στις σκηνές που ο Πάουελ βρίσκεται πάνω στο σταυρό η αλήθεια είναι ότι έφαγε πολύ κρύο. Στα διαλείμματα των γυρισμάτων σκέπαζαν τον ηθοποιό με κουβέρτα, του φόραγαν παντόφλες και του έδιναν να πίνει κονιάκ και ουίσκι για να τον κρατούν ζεστό.
  • Επίσης για να είναι πιο πειστικός και ρεαλιστικός στις συγκεκριμένες σκηνές, ο Πάουελ είχε κάνει σκληρή δίαιτα επί ημέρες και είχε χάσει αρκετά κιλά.

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: 10 στοιχεία που δεν γνωρίζατε για τη μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή όλων των εποχών

Η ηθοποιοί δύο χρόνια μετά την προβολή της σειράς

Προτεινόμενα