Μια επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά: Ποια καθημερινή συνήθεια τιμωρείται από τον ΚΟΚ με πρόστιμο 700 ευρώ

by Newsroom i-diakopes.gr
Μια επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά: Ποια καθημερινή συνήθεια τιμωρείται από τον ΚΟΚ με πρόστιμο 700 ευρώ

Πρόστιμο 700 ευρώ: Η συνήθεια που τιμωρείται από τον ΚΟΚ

Πολλοί οδηγοί στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν λίγα λέπτα, προβαίνουν σε μια ασυνείδητη συμπεριφορά που είναι επικίνδυνη για όλους τους οδηγούς.

Εφιαλτικές έχουν γίνει οι μετακινήσεις στην Αθήνα, με το κυκλοφοριακό χάος να προκαλεί πολύωρες καθυστερήσεις, διαταράσσοντας την… ψυχική υγεία των οδηγών.

Δεδομένων των σκληρών δοκιμασιών που υποβάλλονται καθημερινά οι πολίτες στον δρόμο, δεν είναι λίγοι όσοι χάνουν την υπομονή τους, με αποτέλεσμα να υιοθετούν μια ιδιαίτερα επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, θέτοντας σε κίνδυνο τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

Ειδικότερα, στην προσπάθειά τους να παρακάμψουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και να γλιτώσουν μόλις λίγα λεπτά πραγματοποιούν επικίνδυνους ελιγμούς (κοινώς σφήνες) ανάμεσα στα υπόλοιπα οχήματα.

Δίχως να να γνωστοποιούν – μέσω των φλας – την πρόθεσή τους για την εκτέλεση ελιγμού, προσπερνούν τα προπορευόμενα οχήματα τόσο από τα αριστερά όσο από τα δεξία, με αποτέλεσμα να προκαλούν χάος στον δρόμο.

Μια επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά: Ποια καθημερινή συνήθεια τιμωρείται από τον ΚΟΚ με πρόστιμο 700 ευρώ

Φυσικά, αδιαφορούν για τις αποστάσεις που οφείλουν να έχουν από τα άλλα οχήματα προτού και περνούν από αυτά σύριζα… λες και συμμετέχουν σε κάποιον αγώνα ταχύτητας.

Οι επικίνδυνες σφήνες αποτελούν μία άκρως επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, η οποία αναλύεται στην παράγραφο 4 του Άρθρου 21 («Κανόνες για τους ελιγμούς των οχημάτων») του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Πρόστιμο 700 ευρώ: Οι σφήνες τιμωρούνται από τον ΚΟΚ

Όπως ορίζεται, «αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30
ημέρες.

Όπως προσθέτει ο Κ.Ο.Κ., ο οδηγός που προτίθεται να εκτελέσει ελιγμό, οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο, ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού, οι οποίοι κινούνται πίσω, μπροστά ή πλάι του, ή ετοιμάζονται, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους.

Πριν από κάθε ελιγμό, ο οδηγός, μάλιστα, υποχρεούται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτόν τους δείκτες κατεύθυνσης, αν δε αυτοί δεν λειτουργούν, υποχρεούται να δώσει σήμα με το χέρι.

Προτεινόμενα