Σήφης Μιγάδης: Ο Κρητικός πιλότος που έκανε στην άκρη τον χάρο σώζοντας 392 ψυχές

by Newsroom i-diakopes.gr
Σήφης Μιγάδης: Ο Κρητικός πιλότος που έκανε στην άκρη τον χάρο σώζοντας 392 ψυχές

Σήφης Μιγάδης: Ο άνθρωπος που έσωσε 374 επιβάτες και πολύ κόσμο

Το 1978, αποφεύχθηκε μια αεροπορική τραγωδία που θα έμενε στην ιστορία, χάρη σ’ έναν άνθρωπο. Ο έμπειρος Κρητικός πιλότος του τζάμπο της Ολυμπιακής, Σήφης Μιγάδης, έκανε στην άκρη τον χάρο και έσωσε εκατοντάδες ψυχές.

Το 1978 ένα θηριώδες τζάμπο της Ολυμπιακής με 374 επιβάτες, παραλίγο να πέσει στο κέντρο της Αθήνας, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση του. Η αεροπορική τραγωδία αποφεύχθη χάρη στον έμπειρο πιλότο, Σήφη Μιγάδη, ο οποίος κατάφερε να κρατήσει στον αέρα το αεροσκάφος.

Το επίτευγμα του διδάσκεται στα σεμινάρια της Boeing, καθώς νίκησε τους νόμους της φυσικής, πετώντας σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος και με ελάχιστη ταχύτητα.

Το γεγονός ότι δεν συνετρίβη θεωρείται “θαύμα” ενώ σε όλες τις προσομοιώσεις που έχουν γίνει το αεροπλάνο πάντα πέφτει.

Η κατασκευαστική εταιρεία έχει χαρακτηρίσει εκείνο το αεροσκάφος “lost” και το θεωρεί πεσμένο, παρόλο που ο πιλότος της Ολυμπιακής, Σήφης Μιγάδης, κατάφερε να το προσγειώσει.

Στις 9 Αυγούστου 1978 ένα από τα τέσσερα Boeing 747-200 της Ολυμπιακής θα πετούσε από την Αθήνα με προορισμό τη Νέα Υόρκη.

Το αεροσκάφος ήταν ένα διώροφο Boeing, που θεωρείτο επανάσταση στην αεροπλοΐα. Ήταν διπλάσιο σε μέγεθος από τα συνηθισμένα αεροσκάφη και χωρούσε μεγάλο αριθμό επιβατών.

Εκείνη την ημέρα το αεροσκάφος είχε 374 επιβάτες, εκ των οποίων οι περισσότεροι ήταν Αμερικανοί τουρίστες. Μαζί τους πετούσαν και 18 μέλη πληρώματος με κυβερνήτη τον κρητικό Σήφη Μιγάδη. Είχε 32 χρόνια εμπειρία και τα τελευταία χρόνια είχε αναλάβει το πιλοτάρισμα των jumbo της Ολυμπιακής. Συγκυβερνήτης ήταν ο Κ. Φικάρδος, στενός φίλος του Μιγάδη, με τον οποίο συνεργάστηκε πολλά χρόνια και έκαναν πολλά ταξίδια μαζί.

Πως ο Σήφης Μιγάδης εκείνη την ημέρα έσωσε εκατοντάδες κόσμο

Σήφης Μιγάδης: Ο Κρητικός πιλότος που έκανε στην άκρη τον χάρο σώζοντας 392 ψυχές

Η απογείωση και η καταστροφή του κινητήρα

Στις 2 το μεσημέρι το πλήρωμα πήρε τις θέσεις του και το αεροπλάνο μπήκε στον αεροδιάδρομο για την απογείωση.

Το αεροσκάφος είχε 160 τόνους καύσιμα, καθώς θα πετούσε απευθείας από Αθήνα για Νέα Υόρκη.

Κατά την απογείωση, δεν μπόρεσε να πάρει ύψος και δεν είχε αρκετή ταχύτητα για να απογειωθεί.

Πριν οι ρόδες ξεκολλήσουν από το έδαφος, ακούστηκε μια έκρηξη από τον δεξί κινητήρα, ο οποίος καταστράφηκε.

Ο Μιγάδης δεν μπορούσε να σταματήσει και έδωσε εντολή στον Φικάρδο να μαζέψει τις ρόδες για να συνεχίσει.

Ο πιλότος έδινε μάχη να ανυψωθεί και όσοι βρίσκονταν στο αεροδρόμιο πίστευαν ότι θα έπεφτε.

Με ελάχιστο ύψος κατάφερε να περάσει το πρώτο εμπόδιο, που ήταν ο λόφος “Πανί” στον Άλιμο, ο οποίος είχε ύψος 200 μέτρα.

Σήφης Μιγάδης: Ο Κρητικός πιλότος που έκανε στην άκρη τον χάρο σώζοντας 392 ψυχές

Ο Μιγάδης πέταξε σε ύψος μόλις 209 μέτρων και στη συνέχεια το αεροπλάνο έχασε ξανά ύψος. Παράλληλα, ο Φικάρδος έστελνε σήματα κινδύνου στον πύργο ελέγχου. Στο αεροδρόμιο είχε σημάνει συναγερμός.

Το αεροπλάνο πέρασε πάνω από τις πολυκατοικίες της Καλλιθέας και της Νέας Σμύρνης και ξυστά από το κτίριο της Interamerican στη Συγγρού.

Όπως είχε αναφέρει μια αεροσυνοδός, είδαν σε κοντινή απόσταση τους υπαλλήλους που εργάζονταν στα γραφεία τους, οι οποίοι τους κοιτούσαν με έκπληξη.

Το αεροσκάφος πετούσε με ταχύτητα μόλις 160 μιλίων σε ύψος 55 μέτρων από το έδαφος.

Σήφης Μιγάδης: Ο Κρητικός πιλότος που έκανε στην άκρη τον χάρο σώζοντας 392 ψυχές