Ταξίδι στον χρόνο: Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα – Πειραιά πριν 148 χρόνια

by Newsroom i-diakopes.gr
Ταξίδι στον χρόνο: Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα – Πειραιά πριν 148 χρόνια

Στις 27 Φεβρουαρίου 1869, όταν η ατμομηχανή με τα έξι βαγόνια και με επιβάτες τη Βασίλισσα Όλγα, τον πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, διπλωμάτες, στρατιωτικούς και άλλους επισήμους ξεκινούσε το πρώτο της δρομολόγιο από το Θησείο για τον Πειραιά.

Η σύνδεση με σιδηροδρομικές γραμμές της Αθήνας με τον Πειραιά ήταν πλέον πραγματικότητα και θεωρείτο κοσμοϊστορικό γεγονός.

Ολη η ιστορία της σύνδεσης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας με το κέντρο της πρωτεύουσας περιλαμβάνεται στο Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων που άνοιξε τις πύλες του το 2005.

Για την ιστορία, η δημιουργία του μουσείου ήταν όραμα Μανώλη Φωτόπουλου , υπάλληλου των Η.Σ.Α.Π., από το 1990. Ο ίδιος ξεκίνησε να συλλέγει υλικό και να αναζητεί τρόπους υλοποίησης του οράματός του το 1995.

Ετσι, όλα τα ιστορικής αξίας ευρήματά του εκτίθενται σε χώρο στον σταθμό ΗΣΑΠ του Πειραιά.

Με την είσοδο του στο μουσείο, ο επισκέπτης μεταφέρεται αυτόματα σε άλλη εποχή βλέποντας τα πρώτα βαγόνια, τους σταθμούς, τα εισιτήρια, αλλά και τη μακέτα κατασκευής της σήραγγας.

Κυριαρχεί το παλιό ξύλινο βαγόνι, που πλαισιώνεται με μηχανήματα ελέγχου των συρμών, αντικείμενα και εργαλεία από τα εκδοτήρια εισιτηρίων, παγκάκι, ρολόγια, πινακίδες…

«Μην την καταναλώσετε»: «Κόκκινος συναγερμός» για πασίγνωστη Κονσέρβα τόνου – Αποσύρεται από τα Ράφια των Σούπερ Μάρκετ

Πληρώνονται τα 150 ευρώ ανά παιδί: Ποιοι πάνε για εμβόλιμη πληρωμή τον Αύγουστο

Η Γη της Ελιάς: Πέφτει νεκρός μετά από καυγά – Το άγριο έγκλημα πριν το φινάλε της σειράς

Ισχυρό ΣΟΚ – Ποιος το περίμενε; – Τα ονόματα που ετοιμάζει για υπουργούς ο Αλέξης Τσίπρας

Αγνώριστη η Μαρία Μπεκατώρου στα 52 της – Οι αρετουσάριστες φωτογραφίες με μαγιό και η εντυπωσιακή αλλαγή της

Προτεινόμενα